به گزارش قدس آنلاین، رضوان حکیم زاده در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه دبیرخانه های کیفیت بخشی و تولید محتوای حوزه ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان افزود: مقوله اصلی در دوره ابتدایی، اطمینان از یادگیری است و اهمیت آموزش مهارت های یادگیری در پایههای حساس نظیر اول و دوم دوچندان است.
وی با تاکید برا اینکه اطمینان از یادگیری دانش آموزان ملاک پایان کلاس های درس است، به برگزاری آزمون های نهایی دروس ابتدایی اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه موفق سال گذشته سعی می کنیم که آزمون های پایانی به ویژه در پایه حساس از جمله پایه اول و دوم به صورت حضوری برگزار باشد تا این اطمینان حاصل شود که یادگیری مهارتهای اساسی مورد نظر از جمله نوشتن، خواندن و حساب کردن به دست آمده است.
حکیم زاده با اشاره به اهداف سفر به هرمزگان یادآورشد: علاوه بر پیگیری روند اجرای برنامه های ملی، یکی از اهداف مهم سفر، حضور در جمع همکاران به منظور تقدیر از زحمات بی شائبه آنان در این شرایط سخت است که با همه مشکلات، آموزش با کیفیت را تداوم بخشیدند.
به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش بررسی برنامههای حوزه ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان و همچنین ارزیابی کیفیت و اخذ دیدگاه فرهنگیان برای بهبود برنامه های این حوزه که در ستاد در حال اجرا می باشد، از دیگر اهداف این سفر است.
حکیم زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سایه حمایت و توجه ویژه مدیرکل استان به دوره ابتدایی که شالوده نظام تعلیم و تربیت است و همچنین تلاش های ارزنده معاون ابتدایی استان و مجموعه همکاران در دوره، دستاوردهای خوبی در تولید محتوای دروس توسط معلمان در استان هرمزگان انجام شده است که این امر به ارتقاء کیفیت بخشی به جریان یادگیری دانش آموزان کمک می کند.
همچنین معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه «عید، هنر و داستان» در ایام عید نوروز برای دانش آموزان دوره ابتدایی اجرا می شود و ارائه تکالیف سنتی یا پیک نوروزی ممنوع است.
رضوان حکیم زاده در نشست شورای معاونین و رؤسای آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان اینکه مطابق سال گذشته، تکالیفی با عنوان تکالیف نوروزی نخواهیم داشت، اظهار داشت: تکالیف سنتی توسط معلمان برای ایام نوروز ممنوع است و فقط برنامه «عید، هنر و داستان» برای دانش آموزان اجرا میشود.
وی افزود: برنامه «عید، هنر و داستان» با اهدافی همچون پرداختن به ابعاد عاطفی، هنری و تربیتی و همچنین آماده سازی بستر مناسب برای بروز استعدادهای درونی و هنری دانش آموزان برنامه ریزی شده است.
حکیم زاده تصریح کرد: دانشآموزان میتوانند از بستر فیلم و نمایش و عکس و نقاشی و دیگر ابعاد هنری با موضوعات مختلف از جمله «دنیای با بیماری کرونا و دنیای بدون کرونا» و همچنین «دلتنگی برای مدرسه» در راستای طرح آجر به آجر، استفاده کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه عید و داستان جایگزین شد که دانش آموزان در سه محور داستان گویی، داستان خوانی و داستان نویسی بتوانند خلاقیتهای خود را بروز دهند و با کتاب انس بگیرند تا بواسطه نوشتن داستان مهارتهای نوشتن و از طریق داستان خوانی مهارتهای خواندن را تقویت کنند.
به گفته حکیم زاده، این برنامه علاوه بر حرکت در راستای علایق دانشآموزان، در عین حال فرصتهایی را برای پرورش خلاقیت آنها ایجاد میکند و دانشآموزان درگیر فضای مجازی نمیشوند.
نظر شما