تحولات لبنان و فلسطین

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد از استانداری و شوراهای شهرستان طرقبه-شاندیز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا اختلافات بین طرقبه-شاندیز و مشهد را بعد از ۱۳ سال حل‌وفصل کنند و این استخوان‌لای‌زخم محدوده اختلافی را التیام ببخشند، چراکه این معضل هرروز به پتانسیل‌های زمین و استعدادهای واقع در فاصله بین دو شهرستان لطمه می‌زند.

حل اختلاف‌های ۱۳ ساله بین مشهد و طرقبه-شاندیز در دستور کار مدیران استانی و شهری قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین،محمدهادی مهدی‌نیا با بیان این‌که در نقشه پروژه‌های عمرانی شهر مشهد، سبد جامعی از پروژه‌های متنوع در نقاط مختلف را شاهد هستیم، اظهار کرد: این پراکنش و گستردگی، در بخش‌های مختلف شهر نشان‌دهنده عزم راسخ مدیریت شهری در جهت تحقق وعده‌هایی است که به شهروندان دادیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد بابیان اینکه راهبرد شورای پنجم، اتمام پروژه‌های کلنگ زنی شده در همین دوره از مدیریت شهری است، گفت: از بدنه مدیریت شهری مشهد، شهردار و معاونت‌های مختلف که با تلاش شبانه‌روزی برای بهره‌برداری به‌موقع از پروژه‌ها در تکاپو هستند، کمال تقدیر و تشکر رادارم.

وی در خصوص زیرگذر شهید برونسی، افزود: این پروژه بخشی از پازل ارتباط شهرستان طرقبه-شاندیز با مشهد مقدس است؛ تقاطع ۴ سطحی آزادگان، اصلاح هندسی پل پرتوی و همین دوربرگردان مجموعه‌ای از اقدامات عمرانی و فیزیکی است که موجب تسهیل این ارتباط می‌شود.

مهدی‌نیا بابیان اینکه شرایط شهرنشینی امروز که زندگی آپارتمان‌نشینی را تحمیل می‌کند و حس نوستالژی مردم از گذشته سبب می‌شود که شهروندان مشهدی برای گذران اوقات فراغت به ییلاقات طرقبه و شاندیز مراجعه کنند، تصریح کرد: برخی بر این باورند که نباید شرایط را به نحوی تسهیل کنیم و شرایطی فراهم آوریم تا شهروندان مشهدی برای گذران اوقات فراقت به طرقبه و شاندیز مراجعه نکنند؛ چنین جمله‌ای اشتباه بوده و مغایر با توسعه پایدار است.

وی یادآور شد: توسعه پایدار از دو واژه «توسعه» و «پایدار» تشکیل‌شده و نادیده گرفتن توسعه در کنار پایداری، کج‌فهمی است؛ البته بهره‌گیری از پتانسیل‌های محیطی شهرستان طرقبه‌-شاندیز باید به مقداری صورت گیرد که امکان جایگزینی آن‌ها هم برای طبیعت فراهم باشد ولی نادیده گرفتن نیازهای اجتماعی مردم برای استفاده از طبیعت نیز با سخت کردن نحوه استفاده عموم از این امکانات، اقدام شایسته‌ای نیست.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد بابیان اینکه در کنار حل مسائل این پازل ارتباطی بین شهرستان طرقبه شاندیز با مشهد که با درایت شهردار در حال انجام است، شهرداری طرقبه نیز کارهای خوبی برای بلوار امام رضا(ع) انجام داده، تصریح کرد: بخش کالبدی، سخت‌افزاری و پروژه‌ای این پازل در حال تکمیل است ولی بخش نرم‌افزاری باقی می‌ماند.

وی در ادامه از استانداری و شوراهای شهرستان طرقبه-شاندیز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا بخش نرم‌افزاری که محدوده اختلافی است را بعد از ۱۳ سال حل‌وفصل کنند و این استخوان‌لای‌زخم محدوده اختلافی را التیام ببخشند؛ معضلی که هرروز به پتانسیل‌های زمین و استعدادهای واقع در فاصله بین دو شهرستان طرقبه-شاندیز و مشهد لطمه می‌زند.

مهدی‌نیا از شهردار مشهد نیز خواست تا این موضوع را به جدیت پیگیری کند و از تلاش‌های وی در بحث دنبال کردن پروژه‌ها و همکاری‌ بین دو شهرستان برای تکمیل پروژه‌های مشترک تقدیر و تشکر نمود.

وی بابیان مشکلات این حوزه سبب شده تا ظرفیت‌های زمین در محدوده طرقبه شاندیز از بین برود، گفت: اگر عکس‌های ماهواره‌ای طی ۱۳ سال گذشته این پهنه را مشاهده کنیم، زمین‌های چند هکتاری متأسفانه به قطعات ۵۰۰ و ۲۰۰ متر تفکیک‌شده که ظرفیت توسعه را در آینده به‌شدت تهدید می‌کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در پایان تأکید کرد: از مسئولین استانی و همکارانم در شهرستان طرقبه-شاندیز می‌خواهیم مه همدلانه نسبت به حل این موضوع اهتمام بیشتری ورزند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.