تحولات منطقه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مهدهای کودک نگرانی نداشته باشند که کار از دست بخش خصوصی خارج شود و باید توجه داشته باشم که کارهای مردمی موفقیت بیشتری دارد.

سعیدرضا عاملی: بخش خصوصی همچنان در مهدکودک‌ها نقش‌آفرینی می‌کند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قدس آنلاین؛ سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه آمده است.

- با تصویب سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، مجموعه فعالیت‌های مربوط به گروه سنی کودکان ۳ تا ۶ ساله به صورت منسجم ذیل آموزش و پرورش آغاز می‌شود؛ البته در روند اجرای کار قدم اول تشکیل هیئت امنا، تصویب ساختار سازمانی این مجموعه توسط هیئت امناء، معرفی رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک توسط وزیر آموزش و پرورش و تایید آن توسط هیئت امناست.

- دو گروه سنی صفر تا پایان سه سالگی و آغاز چهار سالگی تا پایان ۶ سالگی تحت پوشش این سازمان هستند و سازمان مسئولیت همکاری باخانواده‌ها و ارتقای توانمندها و دانش آن‌ها نسبت به مسائل تعلیم و تربیت کودک را بر عهده دارد و باید با خانواده‌ها همکاری کند.

- تعلیم و تربیت بر مبنای اندیشه اسلامی ابعاد چند وجهی دارد که هم به فکر نشاط و شادی دانش آموز است و هم شرایط سنی او را درک می‌کند و اجتماعی شدن کودک را بر مبنای توجه به نظم اجتماعی و کار جمعی را یاد او می‌دهد.

- دوره کودکی، دوره طلایی است که کودک توانمندی‌های مرتبط با زندگی اجتماعی را بیاموزد و از نظام ارزشی مرتبط با اخلاق و تربیت اسلامی برخوردار شود. راستگویی، احترام به یکدیگر، احترام به قانون و برخورداری از نظم اجتماعی نمونه‌های تعلیم و تربیت مهم این دوره است.

- با تصویب اساسنامه آموزش و پرورش تحت مدیریت آقای حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، کارگروهی برای اجرایی شدن اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تشکیل می‌شود تا اقدامات مربوط به آغاز کار سازمان تعلیم و تربیت کودک را دنبال کند و این نویدی است برای همه خانواده‌های ایرانی که با برنامه‌ای تخصصی دوره مهم یادگیری دوره کودکی که شکوفاترین دوره یادگیری زندگی است، آغاز و شکل بگیرد.

- تکیه سازمان بر بخش خصوصی است و مهدهای کودک نگرانی نداشته باشند که کار از دست بخش خصوصی خارج شود و باید توجه داشته باشم که کارهای مردمی موفقیت بیشتری دارد.

- این سازمان استانداردهای کیفی و نظارت بر حسن اجرای تعلیم و تربیت کودکان را مورد توجه قرار می‌دهد البته در این مسیر نیازمند معلم متخصص امر کودک هستیم و امیدواریم با شکل گیری این سازمان، معلمان توانا و متخصص بکارگیری شوند و از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای تدوین شیوه‌ها نامه ها، کتب آموزشی تخصصی، آموزش و ارتقای دانشی معلمان تخصصی دوره کودکی استفاده کرد تا شاهد شکوفایی امور مرتبط با این دوره باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.