انتخابات

گزارش هایی که ادعا می کنند آمار زنان خیابانی و کارتن خواب با رشد قابل توجهی همراه بوده ، بر پایه کدام تحقیق و پژوهش علمی و اجتماعی صورت گرفته است و نباید بر اساس اطلاعات بی پایه و غیر واقعی، جوسازی کرد.<BR>

ماجرا های زنان کارتن خواب کذب است

به گزارش قدس انلاین به نقل از پانا: دکتر محمد نفریه گزارش هایی مبنی بر افزایش زنان خیابانی و کارتن خواب را تکذیب و بیان کرد :گزارش هایی که ادعا می کنند آمار زنان خیابانی و کارتن خواب با رشد قابل توجهی همراه بوده ، بر پایه کدام تحقیق و پژوهش علمی و اجتماعی صورت گرفته است و نباید بر اساس اطلاعات بی پایه و غیر واقعی، جوسازی کرد.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های سازمان بهزیستی متولی رسیدگی به زنان و کودکان خیابانی است و آمار دقیق در دست این سازمان است و اگر آمار از طریق منابع دیگری به شکل افراط گونه مطرح می شود، صحت ندارد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از آسیب های سازمان بهزیستی افزود: در راستای ساماندهی زنان خیابانی جلساتی با نیروی انتظامی و شهرداری برگزار و آماری پیش بینی شد که نمی توان این آمار را ارائه داد اما پس از آن و بر اساس تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که حتی آماری که پیش بینی کرده بودیم نیز محقق نشد و به مراتب آمار زنان خیابانی و کارتن خواب در کشور پایین است هرچند که برای کشور اسلامی ما با فرهنگی غنی، حتی یک نفر هم زیاد است.

وی تصریح کرد: تغییرات اجتماعی این گونه نیست که متوجه تغییرات ناگهانی شود و اینکه عنوان می شود شمار زنان خیابانی به شدت رو به رشد است سندیت ندارد.

نفریه در پایان گفت: آمار زنان خیابانی و کارتن خواب در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای همجوار و نیز درسطح جهان پایین تر است و این درست نیست که با جوسازی و اعلام آمارهای وحشتناک و اغراق گونه ذهن جامعه را مخدوش کرد.

چندی پیش مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: متاسفانه کم‌کم شاهد زنان کارتن خواب در سطح شهر هستیم که بیانگر کاهش سن و فراگیر شدن آسیب اجتماعی در جامعه است.

حسین زارع صفت با اشاره به اینکه شاهد کاهش سن آسیب دیدگان در شهر تهران هستیم، تاکید کرد: متاسفانه سن زنان کارتن خواب 20 سال است و این بیانگر کاهش سن آسیب دیدگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.