۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 751434

چراغ COB با استفاده از فناوری جدید ساخته شده است و کارایی زیادی در محیط دارد؛ اما ویژگی های این چراغ تنها به این موارد محدود نمی شود.

چرا چراغ «سی. او. بی» به محصولی پرطرفدار تبدیل شده است؟

چراغ COB محصولی با فناوری جدید است که با بازدهی بالا و تولید گرمای کمتر در محیط به یکی از محصولات ویژه بازار تبدیل شده است. در این چراغ از فناوری Chips on Board استفاده شده است؛ این بدین معناست که اتصالات و تراشه ها به اندازه میکرو درآمده اند و در این چراغ به کار رفته اند.

این فناوری یکی از فناوری های جدید در حوزه برق و الکتریک است که سبب شده است محصولاتی که با استفاده از آن تولید می شوند، برتری های بیشتری نسبت به محصولات دیگر داشته باشند. لامپ ال ای دی و لامپ کم مصرف نیز از دیگر انواع چراغ محسوب می شوند که می توانند به صورت هالوژن یا حبابی باشند. چنانچه قصد خرید این نوع لامپ یا انواع چراغ را دارید، پیشنهاد می کنیم مطالب حاضر را مطالعه نمایید.

چراغ COB لامپ ال ای دی لامپ کم مصرف برق نت

تفاوت چراغ COB و LED

چراغ های ال ایی دی ار چراغ های مهمی هستند که همواره مورد توجه خریداران قرار دارند. این چراغ ها نور زیادی را در محیط تولید می کنند و کیفیت بسیار بالایی دارند؛ اما یکی از مواردی که سبب شده است استفاده از این چراغ ها در محیط به چالش کشیده شود نور بسیار زیاد چراغ های ال ایی دی در سایز کوچک است که چشم را به میزان زیادی آزار می دهد. به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند که برای چراغ های ال ایی دی سایز کوچک از درپوش استفاده شود!

بله درست است با استفاده از درپوش به میزان زیادی این مشکل حل می شود، اما مشکل دیگری به وجود می آید و آن هدر رفتن میزان زیادی از انرژی است! در اینجاست که پای استفاده از چراغ COB به میان می آید. این چراغ ها در سایز کوچک نور را به اندازه کافی تولید می کنند و هیچ گونه آزار بصری ندارند. در نتیجه، جای تعجب نیست که چرا این محصولات به محصولات پرطرفدار بازار تبدیل شده اند.

چراغ COB لامپ ال ای دی لامپ کم مصرف برق نت

ویژگی های چراغ COB

همانطور که در بالا متوجه شده اید چراغ COB با استفاده از فناوری جدید ساخته شده است و کارایی زیادی در محیط دارد؛ اما ویژگی های این چراغ تنها به این موارد محدود نمی شود. از ویژگی های خاص این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازدهی بالا

  • عدم هدر دادن انرژی

  • عدم تولید گرمای زیاد در محیط

  • کیفیت بسیار بالا

  • طول عمر بالا

  • ظاهر کوچک تر

  • تولید نور یکپارچه

تولید نور یکپارچه

در کنار ویژگی هایی که برای چراغ COB ذکر کردیم، تولید نور یکپارچه یکی از مواردی است که سبب شده است این محصول مورد توجه قرار گیرد. شاید برای کسانی که در این زمینه آموزش ندیده اند تشخیص این موضوع دشوار باشد و تصور کنند یک چراغ معمولی و چراغ COB هر دو نور یکسانی را تولید می کنند؛ اما باید بدانید این چراغ با تولید نور یکپارچه مساحت مشخصی را روشن می سازد و همین امر سبب می شود پرتاب نور بیشتر باشد.

آیا انتخاب چراغ بر دکوراسیون تاثیر می گذارد؟

یکی از مواردی که این روزها بیشتر از گذشته به آن توجه می شود، وجود چراغ و نقش آن در دکوراسیون داخلی است. شاید برای بسیاری از افراد انتخاب چراغ به اندازه انتخاب مبلمان اهمیت نداشته باشد، اما اگر شما با علم دکوراسیون آشنایی داشته باشید، متوجه می شوید که انتخاب چراغ یکی از فاکتورهایی است که می تواند محیط را به کلی دگرگون سازد و زیبایی خاصی را پدید بیاورد و آرامش را تداعی کند.

این صحنه را تصور کنید که وارد محیطی می شود که سقف آن با استفاده از چراغ های توکار تزیین شده است و وقتی وارد می شوید خود را غرق در نور می بینید. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند بر تعاملات و روحیه افراد اثر بگذارد. با توجه به این موضوع که امروزه مباحثی در رابطه با صرفه جویی در انرژی مطرح است، استفاده از چراغ هایی که انرژی کمتری را مصرف می کنند مسئله مهمی است و انتظار می رود تمامی افرادی که در این قرن زندگی می کنند به آن توجه داشته باشند.

چراغ COB پکیجی کامل از چیزی که شما نیاز دارید!

همانطور که تا بدینجا متوجه شده اید، این محصول دارای ویژگی های زیادی است و با توجه به نیازهای خاص کاربران طراحی شده است. وقتی شما این محصول را خریداری می کنید دیگر نباید نگران چیزی باشید؛ زیرا سازندگان این چراغ از قبل به نگرانی های شما فکر کرده اند و تمامی آن ها را از بین برده اند.

معرفی انواع لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی یکی از محبوب ترین نوع لامپ است چرا که نه تنها مصرف کمی دارد، بلکه نور بسیاری نیز تولید می کند. این نوع لامپ دارای دیود نور افشان برا روشنایی است. این دیودها نیمه هادی بوده طول عمر بسیاری دارند. لامپ ال ای دی می تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار ساعت عمر کند؛ که این در مقایسه با سایر لامپ ها بسیار بیشتر است. بازده نوری لامپ ال ای دی بین ۷۴ تا ۱۲۰ لومن بر وات برآورد شده است. این در حالی است که لامپ های رشته ای ۱۰ تا ۱۵ لومن بر وات انرژی تولید می کنند. از دیگر ویژگی های لامپ ال ای دی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسخ به موقع (به این معنی که لامپ ال ای دی بر خلاف سایر لامپ های دیگر به محض دریافت ولتاژ روشن می شوند. این در حالی است که لامپ متال هالید بعد از ۵ دقیقه از رسیدن ولتاژ به حداکثر نوردهی می رسد).

  • تنظیم زاویه تابش در لامپ ال ای دی

  • تعداد خاموش و روشن شدن های این نوع لامپ بالاست

  • شدت نور در آن بیشتر است

معرفی لامپ کم مصرف

امروزه همه ما کم و بیش با مزایای لامپ کم مصرف آشناییم. دیگر کمتر کسی از لامپ های رشته ای قدیمی استفاده می کند؛ چرا که هزینه برق با استفاده از لامپ کم مصرف بسیار کاهش می یابد. همچنین این نوع لامپ دوست دار محیط زیست بوده و برای تولید کمتر نیاز به سوزاندن سوخت های فسیلی دارد. میزان نوردهی لامپ کم مصرف ۱۸ وات بوده و با نور یک لامپ ۱۰۰ واتی برابری می کند. لامپ کم مصرف ۱۰ برابر بیش از لامپ معمولی عمر می کند؛ بنابراین اگر قصد خرید خرید لامپ کم مصرف را دارید، سری به سایت برق نت زده و از این طریق انواع لامپ کم مصرف را به صورت آنلاین سفارش دهید.

مرجع اصلی تجهیزات برق و روشنایی ساختمان

جمع بندی

در این گزارش تلاش کردیم تا شما را با ویژگی های مهم چراغ COB آشنا کنیم و به این موضوع بپردازیم که چرا این محصول به محصول ویژه بازار تبدیل شده است. این چراغ دارای ویژگی های زیادی است که از مهمترین آن ها می توان به تولید گرمای کمتر، بازدهی بیشتر، کیفیت بالاتر و طول عمر زیاد اشاره کرد. تمامی این موارد سبب شده اند مشتریان سخت پسند این چراغ را گزینه اول و آخر خود در خرید بدانند. اگر می خواهید برای خرید چراغ سقفی، لامپ ال ای دی یا لامپ کم مصرف اقدام کنید، باید به مراکز و سایت های معتبر مراجعه نمایید. سایت برق نت (barghnet.com) مرجع اصلی تجهیزات برق و ساختمانی است که محصولاتی با کیفیت بسیار بالا را در اختیار کسانی قرار می دهد. این سایت تجربه خرید شما از محصولات برقی را به تجربه ای دلنشین تبدیل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.