مرتضی طلایی عضو سابق شورای شهر و کارشناس سیاسی در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص معیارهای مهم برای انتخاب رئیس جمهور آینده گفت: علاوه بر اینکه رهبر معظم انقلاب همواره مشخصاتی برای کاندیداهای ریاست جمهوری عنوان می کنند که در انتخاب خود باید بدان توجه کنیم و آن را مد نظر قرار دهیم، باید یک سری موارد را که با چشم خود و در عملکرد نامزدهای ریاست جمهوری در طی سالهای گذشته در مسؤولیتهای مختلف دیده ایم، به عنوان یک معیار و ملاک برای رأی دهی در نظر داشته باشیم.
وی دراین باره افزود: به هر حال هر فردی براساس قدرت تشخیص خود باید متوجه تفاوت رفتارها و برنامه ها وحتی نوع بیان نامزدهای باشد که با صداقت با مردم سخن میگویند یا کسانی که تلاش میکنند تا در پروپاگاندای تبلیغاتی نه تنها پاسخگوی عملکرد غلط مدیریتی خود نباشند بلکه با فریب و تهمت دیگران را هم تحت فشارهای کاذب قرار دهند، مثل فردی که از وی درباره چرایی افزایش تورم پرسیده میشود اما به جای پاسخ دادن، مظلوم نمایی میکند، از چرایی گرانی ارز میپرسند جواب دیگری میدهد و موضوع را به حاشیه میبرد.
طلایی درخصوص اولین مناظره پخش شده از رسانه ملی گفت: قطعاً مردم با مشاهده مناظره متوجه شدند که جناح آقای روحانی به دنبال عملیات روانی برای تأثیرگذاری بر روی افکار عمومی هستند، بنابراین یک سؤال را هم به درستی جواب نداد، فقط ادعای اقتصاددان بودند داشتند در حالی که آقای همتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی دلار را ۸ هزار تومان تحویل گرفت و به ۳۰ هزار تومان رساند و نزدیک به ۲۵هزار تومان واگذار کرد، لذا مردم باید به مواردی اینچنینی دقت کنند.
وی دراین باره خاطر نشان کرد: براساس نگاه کردن به سوابق افراد، به شناسنامه و کارنامه کاری افراد باید به آنها رای داد، یعنی اگر در کارنامه افراد نشانی از موفقیت نبود، نشانی از پیوند بین آنها و مردم نبود و هیچ نشانی بین آنها و ارزش های مورد علاقه مردم نیست، نباید رای داده شود و مردم فریب مظلوم نمایی این افراد را نباید نخورند، ضمن اینکه موضوع انتخاب درست را نباید فقط به مبانی انقلابی و اسلامی گره زد بلکه مبانی اعتقادی انقلابی ما درجای خود محفوظ است اما از لحاظ منطقی خوب است مردم کسانی که پروپاگاندای تبلیغاتی راه می اندازند تا باز هم بر مسند قدرت باشند بدون اینکه مشکلی از مردم حل کنند، این افراد لایق اداره کشور را درچهار سال آینده ندارند.
انتهای پیام/
نظر شما