مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در پاسخ به پیگیری‌های روزنامه قدس در رابطه با قطع همکاری با تعداد زیادی از نیروهای شرکتی، در حالی که دلیل این اقدام را مشکل در تأمین حقوق این افراد به واسطه تعطیلی مراکز رفاهی آموزش و پرورش اعلام کرد، بیان داشت: با توجه به شرایط سخت زندگی هیچ موقع ما تمایل به چنین کاری نداشتیم اما متأسفانه چاره‌ای غیر از این نبود

قطع همکاری به بهانه تعطیلی مراکز رفاهی

تعطیلی و نیمه‌باز بودن مراکز رفاهی و استخرهای زیرمجموعه اداره آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی به دلیل شیوع همه‌گیری ویروس کرونا سبب شد تعدادی از نیروهای شرکتی به دلیل نبود بودجه کافی به شیوه محترمانه اخراج شوند.

در این روزها که بسیاری از مردان خانواده زیر بار گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی کمر خم کرده‌اند، زنانی هستند که به جبر زمانه، در میانه این راه پر فراز و نشیب همسران خود را به هر دلیلی از جمله مرگ، طلاق، زندان و ... از دست داده‌اند و مجبورند بار سنگین زندگی را تنهایی به دوش بکشند.

هرچند کرونا برای همه اقشار جامعه چالش‌های متعددی ایجاد کرد، اما این مشکلات برای زنان سرپرست خانوار محسوس‌تر است. با توجه به اینکه کرونا با خود تورم و مشکلات اقتصادی بسیاری به دنبال آورد، این فشار برای زنان سرپرست خانوار در بسیاری موارد مضاعف

شده است.

پس از ۱۰ سال اخراج شدم!

یکی از این زنان سرپرست خانواده که در یکی از مراکز رفاهی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی مشغول به کار بود و به‌تازگی حکم اخراجش صادر شده است، به خبرنگار ما گفت: نزدیک ۱۰ سال است به عنوان یک نیرو خدماتی در یکی از این مراکز مشغول به کار هستم. چند روز پیش بود که یکباره به ما اطلاع دادند از صبح روز بعد دیگر به محل کار نیاییم و برای تسویه‌حساب اقدام کنیم. دلیل آن هم برای ما نامعلوم بود. با این همه سابقه کار آیا حق ما بود این‌گونه اخراج شویم. با این وضعیت اقتصادی که برای تأمین خرج و مخارج زندگی همه مشکل دارند، ما باید چه کنیم. حتی مدتی بود حقوق کامل هم دریافت نمی‌کردم اما دل خوش به آن بودم که شغلی دارم و آب باریکه‌ای برای تأمین نیازهای اولیه فرزندانم وجود دارد. خوب است بدانید امثال من زیاد بودند که یکباره نامه قطع همکاری همه را آموزش‌وپرورش استان صادر کرد.

تعطیلی مراکز سبب اخراج نیروها

با توجه به اهمیت ماجرا و برای شفاف‌سازی و بررسی صحت ادعاهای مطرح شده، موضوع را از مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی پیگیری کردیم که خدابنده در تشریح ماجرا به خبرنگار ما گفت: در یک سال و نیم گذشته به دلیل همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا، متأسفانه منبعی برای پرداخت حقوق نیروهای شرکتی آموزش وپرورش استان نداشتیم. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: به همین دلیل مجبور شدیم با تفکیک نیروها به صورت ۱۰روز کاری، حقوق ۱۰روزه به نیروهای شرکتی پرداخت کنیم.

خدابنده افزود: در زمانی که کرونا شیوع پیدا نکرده بود افرادی که در مراکز رفاهی، اردوگاه‌ها و مکان‌های ورزشی مشغول به کار بودند، حقوقشان از محل فعالیت مراکز مذکور

تأمین می‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در رابطه با دلایل قطع همکاری با این افراد که برخی سابقه کاری بالایی هم دارند، تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت زندگی هیچ موقع ما تمایل به چنین کاری نداشتیم اما متأسفانه چاره‌ای غیر از این نبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.