انتخابات

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از آمادگی سفارت ایران در این کشور برای برپایی پیوند میان کتابخانه و موزه ملی ملک با موزه‌ها و کتابخانه‌های بزرگ در روسیه خبر داد.

لزوم ایجاد همکاری بین کتابخانه و موزه ملی ملک و موزه‌ها و کتابخانه‌های روسیه

به گزارش قدس آنلاین، کاظم جلالی در دیدار با غلامرضا خواجه‌سروی، مدیرعامل مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک که در خانه تاریخی ملک در تهران انجام شد، با اشاره به جایگاه والای این مؤسسه در منظومه فرهنگی- تاریخی کشور بیان کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه آمادگی و اشتیاق دارد زمینه‌ای مناسب برای پیوند این موقوفه و گنجینه فرهنگی با موزه‌ها و کتابخانه‌های بزرگ روسیه به ویژه ارمیتاژ و دیگر گنجینه‌های تاریخی- فرهنگی آن کشور ایجاد کند.

وی افزود: چنین پیوندهایی میان نهادهای فرهنگی- تاریخی، کارکردهایی شایسته در برپایی پیوند میان ملت‌ها دارد. همچنین ابزاری مناسب در گستره دیپلماسی فرهنگی به شمار می‌آید و می‌تواند فرصت‌هایی بزرگ به ملت‌ها و دولت‌ها در مسیر پیشرفت‌های فرهنگی- تمدنی عرضه دارد.

گسترش همکاری‌ها در راستای تولید علم

مدیر عامل مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک نیز در این دیدار با اشاره به نیت حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف این مجموعه در گردآوری آثار و نفایس فرهنگی- تمدنی ایران و اسلام و پافشاری و بهره‌گیری از این گنجینه‌ها در گسترش دانش و فرهنگ (ترقی معارف) تصریح کرد: کتابخانه و موزه ملی ملک برپایه نگاه پیشرفت‌مدارانه آستان قدس رضوی در گسترش موقوفه‌ها به ویژه کتابخانه و موزه ملی ملک همواره برآن بوده است بستری شایسته برای بهره‌گیری اندیشمندان و پژوهشگران فراهم آورد.

خواجه‌سروی ادامه داد: پیوند با نهادهای بزرگ فرهنگی بین‌المللی به ویژه موزه‌ها و کتابخانه‌ها، یکی از برنامه‌هایی به شمار می‌آید که کتابخانه و موزه ملی ملک می‌کوشد با بهره‌گیری از این پیوندهای فرهنگی در راستای تولید علم، زمینه‌ای برای همکاری مشترک در زمینه‌های گوناگون موزه‌ای و کتابخانه‌ای فراهم آورد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.