معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مشهد گفت: ۲۴۰ تن آرد مازاد برای تامین نان کافی در مناسبتهای مذهبی محرم و صفر بین نانوایی های اطراف حرم مطهر رضوی توزیع شده است.

۲۴۰ تن آرد مازاد بین نانوایی‌های اطراف حرم رضوی توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، شکوه میرشاهی  افزود: این میزان آرد از ابتدای ماه محرم تاکنون میان ۱۰۸ نانوایی اطراف حرم مطهر رضوی توزیع شده است.

وی ادامه داد: با این حال مقرر شد اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت مشهد بر پخت نان در روزهای دهه پایانی ماه صفر نظارت کنند تا اگر کمبودی در خصوص نان گزارش شد بلافاصله آرد مورد نیاز برای نانوایی ها ارسال شود.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مشهد گفت: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده هیات های مذهبی و موکبها می توانند نان مصرفی خود را از نانوایی های اطراف حرم مطهر تامین کنند.

فردا سه شنبه ۲۸ صفر سالروز شهادت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و روز پنجشنبه این هفته سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) است که در این مناسبتها به طور معمول جمعیت زیادی از زائران از شهرهای دیگر استان خراسان رضوی و مشهد برای برپایی آیینهای عزاداری عازم مشهد مقدس می شوند.

میرشاهی تعداد نانوایی های شهرستان مشهد را ۲ هزار و ۴۰۵ واحد اعلام کرد و افزود: ماهانه به طور معمول حدود ۲۵ هزار تن آرد بین این تعداد نانوایی توزیع می‌شود.

شهرستان ۳.۵ میلیون نفری مشهد علاوه بر کلانشهر سه میلیون نفری مشهد ۲ شهر رضویه و ملک آباد و ۴۰۰ روستای کوچک و بزرگ را در خود جای داده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.