استاندار خراسان رضوی در دیدار با سفیر اندونزی بر افزایش مناسبات تجاری این استان با کشور اندونزی تاکید کرد.

تاکید استاندار بر افزایش مناسبات تجاری خراسان رضوی با اندونزی

به گزارش قدس انلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در دیدار با سفیر اندونزی در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ما همه کمک‌ها را برای ارتقای روابط ایران و اندونزی فراهم خواهیم کرد.

وی افزود: به واسطه حمایت‌های کشور اندونزی در مجامع بین المللی از ایران قدردانی می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی به ظرفیت‌های بالقوه استان و مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: چند ظرفیت خوب در مشهد مقدس علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی وجود دارد. نخست بارگاه مطهر رضوی و دیگری ظرفیت‌های تاریخی مثل آرامگاه فردوسی است. همچنین امکانات درمانی و پزشکی خوبی مثل بیمارستان رضوی در این شهر وجود دارد.

رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر اندونزی نیز در این دیدار اظهار کرد: این اولین سفر من به مشهد بود و باعث افتخار است که با شما دیدار می‌کنم. امیدوارم طی این سفر روابط دوجانبه ما به ویژه بین اندونزی و خراسان رضوی ارتقا یابد.

پراستیو یولیانتورو افزود: رابطه بین اندونزی و ایران خیلی نزدیک بوده و بیش از ۷۰ سال قدمت دارد. من باور دارم که در آینده هم این رابطه رو به رشد خواهد بود.

وی ادامه داد: ما همکاری دوجانبه و چندجانبه بسیاری بین ۲ کشور و همچنین همکاری‌های مشترکی علیه موضوعات جرم و قاچاق با هم داریم.

سفیر اندونزی عنوان کرد: از لحاظ اقتصادی هم ایران و اندونزی با هم در موارد متعددی همکاری می‌کنند. نمونه آن موضوعاتی همچون موافقت‌نامه ترجیحی است.

پراستیو یولیانتورو به نتایج سفرش اشاره و تصریح کرد: روز گذشته دیداری با رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی داشتم، ما یک جلسه تجاری برگزار کردیم که خیلی موفقیت‌آمیز بود. در این نشست موافقت کردیم که همکاری‌هایمان را بین تجار ایران، خراسان رضوی و اندونزی ادامه دهیم.

 وی خاطرنشان کرد: بعد از این دیدار از مرز بین ایران و ترکمنستان بازدید خواهیم کرد چراکه استان شما مرزهای استراتژیک و مهمی دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.