مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: شهروندان نیکوکار مدرسه‌ساز تاکنون ۲۵۰ نمازخانه مستقل برای بهره‌گیری دانش‌آموزان در مدرسه‌های این استان ساخته‌اند.

نیکوکاران ۲۵۰ نمازخانه مستقل در مدارس خراسان رضوی بنا کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، ابوالقاسم بابایی افزود: ساخت این تعداد نمازخانه مستقل با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریال صورت گرفته است و هم‌اینک سه هزار و ۱۲۳ نمازخانه مستقل در مدارس خراسان رضوی دایر و مورد استفاده دانش‌آموزان است و بر این اساس سرانه فضای نمازخانه از هشت دهم متر مربع به ۹ دهم متر مربع در استان رسیده است.

وی ادامه داد:بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه محیط اصلی تربیت، یادگیری و محل کسب تجربه های تربیتی و زیستی است و از این حیث توسعه فضاهای پرورشی و نمازخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: امسال در استان هزار و ۱۱۸ کلاس درس در قالب ۳۱۰ طرح آموزشی با زیربنای ۱۵۴ هزار و ۹۱۱ متر مربع تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

بابایی افزود: امسال‌ ۵۸ طرح آموزشی و فرهنگی با ۶ هزار و ۶۴۱ متر مربع در خراسان رضوی در دست ساخت است که تا مهرماه سال آینده تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنان نیازمند ساخت فضاهای فرهنگی و نمازخانه در مدارس هستیم و خوشبختانه حضور و مشارکت خیرین در این زمینه در خراسان رضوی خوب بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: تعهد خیرین و نیک اندیشان به ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی و پرورشی در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان بود که تا کنون ۱۵۹ میلیارد تومان آن محقق شده است.

۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان ۶ میلیون و ۸۷۱ هزار نفری خراسان رضوی هم‌اینک پذیرای یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.