رویکرد واکسیناسیون حداکثری دولت سیزدهم سبب شد آمار تلفات کرونا کاهش یابد بطوریکه از هفته گذشته تاکنون شمار فوتی ها دو رقمی شده و به زیر ۴۰ مورد رسیده اما همچنان که رییس جمهوری تاکید کرد، مردم باید رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن را جدی بگیرند.

ضرورت رعایت پروتکل ها و تزریق واکسن تا قطع زنجیره اومیکرون

به گزارش قدس آنلاین،   تلفات کرونا طی هفته‌های اخیر و پس از عبور خیز پنجم کرونا از کشور با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و واکسیناسیون حداکثری روندی کاهشی داشته؛  روز جمعه ۱۷ دی ماه تعداد فوتی روزانه کرونا به ۱۹ نفر و پس از ۲۲ ماه رسید و روز شنبه ۱۸ دی ماه نیز پس از ۶۱۴ روز، آمار شناسایی روزانه بیماران کرونایی سه رقمی شد و در ۱۵ استان کشور، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده و در ۱۲ استان نیز فقط یک مورد فوت، گزارش شده است.  

تا کنون ۶۰ میلیون و ۶۶ هزار و ۲۵ نفر دُز اول، ۵۲ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۶۴۱ نفر دُز دوم و ۹ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۵۵۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۲ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۲۱۹ دُز رسید.

کمبود واکسن نداریم

رییس جمهوری روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از تلاش های دست اندکاران بخش بهداشت و سلامت کشور قدرانی کرد و گفت: هیچ کمبودی در تامین واکسن‌های داخلی و وارداتی وجود ندارد، از همه مردم می خواهیم برای حفظ سلامت جامعه، دُز سوم واکسن را تزریق کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی تاکید کرد: با وجود کاهش موارد بیماری و فوتی همه باید شیوه‌نامه‌ها و اصول بهداشتی را به دقت رعایت کنند تا زنجیره سویه جدید بیماری کرونا نیز قطع شود.

وی با بیان اینکه کارکنان ادارات و دستگاه‌های دولتی باید بیش از دیگران در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوشا باشند، افزود: طبق گزارش‌های ارائه شده در کشور هیچ کمبودی در زمینه واکسن، چه واکسن‌های ساخت داخل و چه واکسن‌های وارداتی وجود ندارد و از همه دعوت می‌کنم نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند تا به شکل مؤثرتری از سلامت جامعه صیانت کنیم.

 رییسی از اقدامات انجام شده برای کنترل تردد از مرزهای کشور قدردانی کرد و اظهار داشت: از همه مسئولان مربوطه و از جمله استانداران می‌خواهم که همچنان با حساسیت از تردد در مرزهای کشور مراقبت کنند و به‌ویژه ورود افراد را به‌طور دقیق کنترل کنند تا با ورود افراد مبتلا به کرونا دچار مشکل نشوی.

رکورد جهانی ایران در زمینه واکسیناسیون

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: در شروع کار دولت تنها پنج میلیون دز واکسن تزریق شده بود، اما امروز بیش از  ۱۲۲ میلیون دز واکسن تزریق شده و این توفیق با به صحنه آمدن مردم به دست آمد.

بهرام عین اللهی افزود: در یک روز یک میلیون و ۶۵۰ هزار دز تزریق انجام شد که از نظر سرعت کار نسبت به جمعیت ما به یک رکورد جهانی دست یافتیم،  سازمان‌های جهانی که با ما در تماس هستند از این حجم از واکسیناسیون در ایران متعحب هستند که این امر با اعتماد مردم ایجاد شد. تا به امروز ۹۱ درصد مردم در تهران یک دز واکسن و نزدیک به ۸۰ درصد هم هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند و این درحالی است که در آمریکا ۶۰ درصد و در روسیه ۴۰ درصد مردم واکسن دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: این نشان دهنده اعتماد مردم و کمک آنها به ما است و همه، از هلال احمر و بسیج و نهادهای دیگر به صحنه آمدند، اگر تنها از سیستم خود استفاده می‌کردیم برای تحقق این حجم از واکسیناسیون یک سال زمان لازم داشتیم.

تهیه ۱۸۰ میلیون دز واکسن 

رییس سازمان غذا و دارو نیز  به آمار تزریق واکسن کرونا در کشور نیز اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۸۰ میلیون واکسن تهیه کردیم که ۱۲۰ میلیون دُز آن در قالب نوبت های اول، دوم و سوم تزریق شده که ۱۰ میلیون دُز آن مربوط به نوبت سوم است.

بهرام دارایی افزود:  از این مقدار تزریق، سهم واکسن های داخلی ۳۰ میلیون دُز بوده است اما ظرفیت تولید واکسن در داخل خیلی بالا است و بسته به نیاز مردم، در اختیار آنان قرار می گیرد.

کاهش تلفات کرونایی در کرو رعایت شیوه نامه های بهداشتی

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این زمینه گفت: به صفر رساندن آمار فوتی‌های کرونا در گرو رعایت شیوه نامه های بهداشتی بوده، بخصوص زدن ماسک که کار بسیار راحت و در دسترسی است.

محمد هاشمی اظهار داشت: کم شدن یک نفر فوتی کرونا تاثیر بسیار خوبی در جامعه دارد و خوشحال می شویم که هر روز شاهد کمتر شدن آمار بستری و فوت بر اثر کرونا هستیم اما باید خیلی هوشیار و مراقب باشیم که خبرهای خوب کاهش آمار کرونا باعث عادی انگاری رعایت شیوه نامه های بهداشتی نشود.

وی خاطرنشان کرد: مهمتر از همه این ها، تزریق واکسن و اولویت قرار دادن تزریق دز اول و دوم واکسن است. ضمن اینکه با تکمیل واکسن دز سوم هم روزهای بهتری را پیش رو خواهیم داشت.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.