تهدید بمب گذاری ۶ دانشگاه تاریخی سیاهپوستان در ایالات متحده آمریکا موجب تخلیه دانشجویان و پناه گرفتن آنان در خوابگاه‌ها شد.

تهدید بمب‌گذاری در دانشگاه‌های سیاهپوستان در آمریکا/ دانشجویان تخلیه شدند

به گزارش قدس آنلاین، تهدید بمب گذاری ۶ دانشگاه تاریخی سیاهپوستان در ایالات متحده آمریکا موجب تخلیه دانشجویان و پناه گرفتن آنان در خوابگاه‌ها شد.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا(اف بی آی) اعلام کرد که از تهدیدات مدارس در جورجیا، لوئیزیانا، مریلند، فلوریدا، دلاور و واشنگتن آگاهی دارد و تمام تهدیدات بالقوه را جدی می گیرد.

یک سخنگوی اف بی آی گفت: این آژانس در حال همکاری با مجریان قانون هستند تا میزان جدیت تهدیدات را مشخص کنند.

دانشگاه آلبانی ایالت جورجیا با صدور هشدارهایی به دانشجویان و استادان خود در روز گدشته اعلام کرد: تهدید علیه محوطه دانشگاه متوجه ساختمان‌های دانشگاهی نیز بوده است.

گفتنی است؛ دانشگاه‌های سیاه‌پوستان آن دسته از موسسات آموزش عالی هستند که قبل از تصویب«قانون حقوق مدنی» در سال ۱۹۶۴ برای تحصیل آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در آمریکا احداث شدند. اکثر این موسسات آموزشی در سال‌های بعد از جنگ داخلی آمریکا ساخته شده‌اند و در ایالت‌های جنوبی قرار دارند.

تهدید به بمب‌گذاری علیه دانشگاه‌های تاریخی سیاه‌پوستان موضوع تازه‌ای نیست. کمتر از یک ماه قبل، روز پنجم ژانویه هم رسانه‌های آمریکا از تهدید به بمب‌گذاری علیه هشت دانشگاه سیاه‌پوستان خبر دادند. در آن رویداد هم هیچ بسته انفجاری در اماکن تهدیدشده پیدا نشد؛ اما این رویدادها باعث احساس ناامنی در جامعه‌ای شده‌اند که گاه و بیگاه شاهد خشونت‌ها و تبعیض‌های نژادپرستانه است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.