روستاییان و جنگجویان ضد کودتا در میانمار، سربازان ارتش را به آتش زدن صدها خانه در مناطق شمال غربی این کشور متهم کردند.

حکومت نظامی میانمار صدها خانه در روستاها را به آتش کشید

به گزارش قدس آنلاین، «ساوث چاینا مورنینگ پست»، اعتراضات گسترده که سال گذشته در پی کودتای نظامی ارتش میانمار در این کشور اتفاق افتاد با سرکوب وحشیانه ارتش مواجه شد و از آن پس خشونت در سراسر کشور با افزایش فعالیت های نیروهای دفاعی مردمی(PDF) برای مقابله با حکومت نظامی در این کشور بالا گرفت. 

به گفته شاهدان عینی از روستای «بین» واقع در منطقه «ساگائینگ» که در منازعات اخیر درگیر بود، سربازان با اسلحه و توپخانه وارد شدند و بسیاری از مردم را آواره کرده و حدود ۲۰۰ خانه را به آتش کشیدند. 

به علاوه سربازان ارتش در روستای مجاور «این ما هته» پس از اینکه یک گروه هوادار حکومت نظامی مورد حمله از سوی جنگجویان ضد کودتا قرار گرفتند، ۶۰۰ خانه دیگر را به آتش کشیدند. 

رسانه های محلی همچنین گزارش دادند، صدها خانه در دو روستا با خاک یکسان شدند و تصاویر ماهواره ای که خبرگزاری فرانسه منتشر کرده است بقایای سوخته خانه های روستای بین را نشان می دهد. 

تلویزیون حکومتی میانمار در گزارشی جنگجویان نیروهای دفاعی مردمی(PDF) را به شروع کردن آتش متهم کرد و تصاویری منتشر کرده است که ادعا می کند ساختمان‌های سوخته توسط تروریست ها از بین رفتند. 

ماه اوت حکومت نظامی میانمار اعلام کرد؛ افزایش تحرکات شورشیان مخالف را دنبال می کند. اواسط ماه دسامبر آمریکا و سازمان ملل متحد درباره گزارش منتشر شده از کشتار ۱۱ روستایی از جمله کودکان در منطقه «ساگائینگ» را محکوم کردند. 

میانمار واقع در آسیای جنوب شرقی از آغاز کودتای اول فوریه سال گذشته در آشوب به سر می برد و براساس گزارش گروه ناظران محلی بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در سرکوب اعتراضات خیابانی پس از کودتا در این کشور کشته شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.