صدراعظم آلمان ضمن این که خواستار مذاکره و حل وضعیت اوکراین شد، گفت: هدف مشترک ما جلوگیری از جنگ در اروپا است.

هدف ما جلوگیری از جنگ در اروپاست

به گزارش قدس آنلاین، اولاف شولز، صدراعظم آلمان در یک نشست خبری مشترک با همتایان فرانسوی و لهستانی خود به خبرنگاران، اظهار کرد: نقض بیشتر حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین غیرقابل قبول است و ممکن است به عواقب جدی برای روسیه منجر شود، اما غرب به دنبال گفت‌وگو است.

وی با بیان اینکه هدف مشترک ما جلوگیری از جنگ در اروپا است، افزود: «حرکات نیروهای روسیه به سمت مرز اوکراین بسیار نگران کننده است و سه کشور در دیدگاه خود نسبت به این وضعیت متحد هستند.»

رهبر آلمان گفت: نقض بیشتر حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین غیرقابل قبول است و پیامدهای جدی برای روسیه از جمله پیامدهای سیاسی، اقتصادی و به احتمال زیاد ژئواستراتژیک به دنبال خواهد داشت.

صدراعظم آلمان در این ارتباط گفت: ما در چارچوب مثلث وایمار(آلمان، فرانسه، لهستان) درخواست‌هایی داریم: اول از همه، ما می‌خواهیم به تنش زدایی دست یابیم، دوم این که ما به مذاکره و راه حل نیاز داریم و در نهایت این که حفظ صلح در اروپا از طریق دیپلماسی و جلوگیری از جنگ هدف مشترک ماست.

گفتنی است؛ اخیراً در غرب و در کی‌یف نگرانی‌ها در مورد تدارک ادعایی مسکو برای حمله به اوکراین به طور فزاینده‌ای اعلام شده است.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، این اظهارات را تشدید تنش پوچ و بی‌اساس خوانده و تاکید کرده است که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.