در حالی تحولات اوکراین چهارمین روز خود را پشت سر می‌گذارد که اعلام شده؛ نیروهای روسیه و طرف اوکراینی توافق کردند که به صورت مشترک از ایمنی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل محافظت کنند.

احتمال اقدام نظامی بلاروس در اوکراین/ توافق روسیه و اوکراین برای حفظ ایمنی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل

به گزارش قدس آنلاین، چهار روز از تحولات اوکراین می گذرد و مناقشات در این منطقه همچنان وجود دارد. از طرفی روسیه آمادگی خود را برای مذاکره با طرف اوکراینی جهت صحبت در خصوص نگرانی های امنیتی خود اعلان می کند و از دیگر سو گویا زلنسکی پیشنهاد این مذاکره را رد کرده است.

آثار جنگ در شهر نکولایف اوکراین

رسانه ها تصاویری از آثار جنگ در شهر نکولایف اوکراین را منشر کردند.

ارسال تجهیزات اسپانیا به اوکراین

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش کرده است که اسپانیا با دو فروند از بزرگترین هواپیماهای باری خود، تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال می‌کند.

فراخوان مصر برای برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب در خصوص اوکراین

مصر امروز خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح نمایندگان شد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، مصر این فراخوان را به منظور بررسی تحولات جاری در اوکراین، در نشست مذکور داده است.

توزیع بنزین مجانی از سوی جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه‌ها از تلاش باکو در توزیع سوخت رایگان به برخی خودروها در اوکراین در بحبوحه نبرد این کشور با روسیه و کمبود سوخت خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری«نیوزآرمنیا» شرکت جمهوری آذربایجانی «سوکار» قصد دارد بنزین مورد نیاز برخی خودروها در اوکراین را تامین کند. شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان به پمپ بنزین‌های شرکت خود در اوکراین دستور داده خودروهای امدادی، ماشین‌های آتش نشانی و سایر وسایل نقلیه مرتبط با خدمات انسانی به طور رایگان سوخت گیری کنند.

فدراسیون بین‌المللی جودو ریاست افتخاری پوتین را تعلیق کرد

فدراسیون بین‌المللی جودو بابت معلق ساختن ریاست افتخاری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این فدراسیون، به "جنگ جاری در اوکراین" استناد کرد.

رئیس جمهور روسیه یک جودوکار حرفه‌ای است و در رقابت مربوط به این ورزش در المپیک 2012 لندن حضور داشت.

فدراسیون بین‌المللی جودو جزو معدود نهادهای ورزش‌های المپیک است که از کلمه "جنگ" برای توصیف حمله روسیه به اوکراین استفاده می‌کند. نهادهای دیگر از عباراتی مانند "تشدید درگیری" برای توصیف آن استفاده کرده‌اند.

آرکادی روتنبرگ، یک الیگارش حامی کرملین و دوست قدیمی پوتین، در کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی جودو به عنوان "مدیر توسعه" باقی می‌ماند.

قزاقستان درخواست روسیه برای کمک به جنگ علیه اوکراین را رد کرد

پایگاه خبری «نوروی تودی» قزاقستان اعلام کرد: استقلال مناطق جدایی طلب «لوگانسک» و «دونتسک» را به رسمیت نمی شناسد.

برپایه این گزارش آمریکا از تصمیم قزاقستان استقبال کرد. در بیانیه ای که از سوی شورای امنیت ملی آمریکا منتشر شد، آمده است: «ما از اعلامیه قزاقستان پیرامون به رسمیت نشناختن مناطق جدایی طلب و جمهوری های خودمختار «لوگانسک» و «دونتسک» استقبال می کنیم، همچنین درباره امتناع قزاقستان از اعزام نیرو برای پیوستن به جنگ پوتین در اوکراین خشنودیم.»

انتقاد سفارت روسیه از سفارت انگلیس در تهران

سفارت روسیه در تهران از پست توئیتری اخیر سفارت انگلیس در ایران در محکومیت حمله کرملین به اوکراین انتقاد کرد.‌

سفارت روسیه در ایران در  تویئتر نوشت: «با توجه به انتقاد کشورهای غربی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین به ویژه پست سفارت انگلیس در ایران در توئیتر، سفارت فدراسیون روسیه در ایران اعلام می نماید: آنهایی که در سال ۱۹۹۹ شهرهای غیر نظامی صربستان را تحت بمباران قرار دادند و در سال ۲۰۰۳ به طور غیر قانونی به خاک عراق تجاوز کردند، آنهایی که لیبی و سوریه را ویران کردند و از افغانستان فرار ننگین داشتند حق اخلاقی ندارند روسیه را محکوم کنند.»

یوتیوب رسانه‌های روسیه را از نمایش تبلیغات و کسب درآمد منع کرد

پس از فیسبوک، این بار گوگل به دنبال تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به دلیل حمله نظامی به اوکراین، رسانه‌های این کشور را از تبلیغات و کسب درآمد در پلتفرم ویدیویی یوتیوب منع کرد.

سخنگوی یوتیوب به این خبرگزاری گفت که پلتفرم ویدیویی محبوب گوگل، رسانه‌های دولتی روسیه را اکنون کمتر به کاربران توصیه می‌کند. برخی از این کانال‌ها از جمله شبکه خبری راشاتودی(آرتی)،(Russia Today) احتمالا به درخواست «میخایلو فدوروف»، وزیر تحول دیجیتال اوکراین برای مسدود کردن تبلیغات جهت‌دار روسیه، در اوکراین نیز مسدود خواهند شد.

فؤاد حسین: آتش جنگ اوکراین به منطقه خواهد رسید

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در مصاحبه با روزنامه الشرق الأوسط با اشاره به بحران شکل گرفته میان روسیه و اوکراین و تاثیر آن بر خاورمیانه، اظهار کرد: ما بسیار نگران این وضعیت هستیم، اگر خدای ناکرده به یک جنگ بزرگ تبدیل شود، منجر به یک جنگ جهانی خواهد شد که در بسیاری از نقاط جهان ویرانی به بار خواهد آورد.

وی ادامه داد: این درگیری ممکن است منطقه عربی را تحت تأثیر قرار دهد، چراکه روسیه یک کشور بزرگ است و منافع زیادی در منطقه و نفوذ زیادی دارد و آمریکا نیز یک ابر قدرت است که در کنار اتحادیه اروپا در منطقه حضور دارند.

حسبم ابراز کرد: اگر این جنگ گسترش یابد آتش آن به منطقه نیز خواهد رسید، به همین دلیل ما خواهان حل این درگیری از راه گفت‌وگو و مذاکرات هستیم؛ چراکه در غیر این صورت به وضعیت انفجار خواهیم رسید و عراق و ایران و کشورهای حوزه خلیج(فارس) از مرزهای این انفجار دور نیستند. حل و فصل این مشکل از طریق گفت‌وگو و مذاکره به سود منطقه بوده که عراق نیز جزئی از آن است.

خارج شدن کنترل شهر اودسا از دست نیروهای اوکراینی

خبرنگار شبکه المیادین در کریمه اعلام کرد: شهر اودسا تحت سیطره نیروهای اوکراین نیست و از کنترل آنها خارج شده است.

بر اساس این گزارش، پایگاه نظامی اودسا اکنون خالی از نیروهای اوکراینی است.

المیادین به نقل از برخی از منابع در اودسا اعلام کرد: پرچم اوکراین از سامان امنیت ملی اوکراین پایین کشیده شده است. نیروهای امنیتی اسناد را قبل از ترک ساختمان سازمان امنیت می‌سوزانند.

خبرنگار المیادین در اوکراین هم گزارش داد: مقامات اوکراینی مانع از تصویر برداری خبرنگاران از خیابان‌های کی یف می‌شوند.

توافق روسیه و اوکراین برای حفظ ایمنی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور و طرف اوکراینی توافق کردند که به صورت مشترک از ایمنی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل محافظت کنند.

هلند حریم هوایی را به روی روسیه بست

تلویزیون دولتی هلند گزارش کرد که هلند نیز حریم هوایی خود را به روی پروازهای روسیه بست.

بازپس‌گیری خارکیف

رسانه‌های خبر دادند که ارتش اوکراین مرکز خارکیف را باز پس گرفته و گروهی از سربازان به پوتین و ارتش او سلام می‌کنند!

مهلت روسیه به اوکراین برای ورود به میز مذاکرات

رئیس هیئت مذاکره‌کننده روسیه گفته تا ساعت ۱۵ به وقت مینسک(حدود ۲ ساعت دیگر) منتظر پاسخ اوکراین برای مذاکره خواهند بود و در غیر این صورت، تمام عواقب تحولات بعدی بر عهده کی‌یف است.

عدم پذیرش دانشجویان آفریقایی اوکراین توسط لهستان

لهستان که با روی باز از مهاجران جنگ‌زده اوکراینی استقبال کرده می‌گوید نمی‌خواهد دانشجویان آفریقایی که در اوکراین گیرافتاده‌اند، را بپذیرد.

وزیر دفاع اوکراین: جهان باور نمی‌کرد که ما اینگونه مقاومت کنیم

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین می‌گوید که "۷۲ ساعت مقاومت" این کشور به جهانیان ثابت کرد که امکان دفع تجاوز روسیه وجود دارد.

ورود ۶۳ هزار نفر از مرز اوکراین به مجارستان

پلیس مجارستان اعلام کرده است که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژ روسیه در اوکراین نزدیک به ۶۳۰۰۰ نفر از مرز اوکراین به مجارستان وارد شده‌اند.

آنکارا خواستار توقف فوری حملات روسیه به اوکراین شد

ابراهیم کالین، سخنگوی دولت ترکیه امروز در توئیتی نوشت: در چهارمین روز از جنگ اوکراین، درخواست رئیس جمهوری ترکیه (اردوغان) را تکرار می‌کنیم: حملات روسیه باید فورا متوقف و مذاکرات آتش بس آغاز شود.

وی تاکید کرد: برای این که در این جنگ غیر قانونی و ناعادلانه، مردم اوکراین بیشتر از این متحمل آسیب نشوند، ما به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.

لندن جزء اولین‌ طرف‌هایی بود که تسلیحات در اختیار اوکراین قرار داد

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه سخنانی را در خصوص جنگ اوکراین مطرح کرد. وی گفت: لندن جزو اولین طرف‌هایی بود که تسلیحات در اختیار اوکراین قرار داد.

وزیر خارجه انگلیس گفت: نیروهای اوکراینی با قدرت و شجاعت در برابر نیروهای نظامی روسی ایستاده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ما تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه اعمال کرده ایم؛ اما آشکار شدن تأثیر آنها به زمان نیاز دارد.

اعلام مهم‌ترین شهرهای اوکراین که مورد حمله روسیه قرار گرفتند

نیروگاه برق هسته‌ای اوکراین به‌صورت عادی فعالیت می‌کند

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلان کرد: نیروگاه‌های برق هسته‌ای اوکراین در ضمن تداوم اقدام نظامی روسیه وضعیتی پایدار داشته و به طور عادی کار می‌کنند.

سفر هیئت روسیه به بلاروس برای مذاکره با اوکراین

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که هیئتی از روسیه با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های خارجه، دفاع و سایر بخش‌ها از جمله ریاست جمهوری، برای مذاکره با طرف اوکراینی وارد بلاروس شده است. قرار است گفت‌وگو ها در «گومل» دومین شهر بزرگ بلاروس انجام شود.

سازمان ملل: ۶۴ غیر نظامی در اوکراین کشته شدند

سازمان ملل متحد دست کم کشته شدن ۶۴ غیرنظامی و زخمی شدن ۲۴۰ نفر دیگر در جنگ اوکراین را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان ملل تایید کرده که این آمار از زمان حمله روسیه به اوکراین در روز پنجشنبه ثبت شده؛ در حالی که این نهاد معتقد است که این میزان به طور قابل توجهی بالاتر است؛ زیرا بسیاری از گزارش ها همچنان باید تایید شوند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، آمار دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد که روش‌های دقیق و روش‌های راستی‌آزمایی در مورد تلفات ناشی از درگیری دارد را بازنشر می کند.

دفتر حقوق بشر اوایل روز جمعه شمارش اولیه کارمندانش از تلفات اوکراین را حداقل ۱۲۷ غیرنظامی، ۲۵ کشته و ۱۰۲ زخمی، عمدتاً بر اثر گلوله باران و حملات هوایی گزارش داده بود.

وزارت دفاع روسیه: شهرهای «خرسون» و «بردیانسک» را محاصره کردیم

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه بیانیه‌ای را در خصوص آخرین تحولات جنگ اوکراین صادر کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: شهرهای خرسون و بردیانسک در جنوب اوکراین را محاصره کردیم و کنترل شهر ژنشسک و فرودگاه چرنوبیوکا را به دست گرفتیم.

ترامپ: اگر رئیس جمهوری بودم هیچ‌گاه فاجعه اوکراین رخ نمی‌داد

ترامپ روز شنبه به وقت محلی در یک گردهمایی در فلوریدا با اشاره به درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین مدعی شد: همان طور که همه می‌دانند، اگر در انتخابات ما تقلب نمی‌شد و اگر من رئیس‌جمهوری بودم، این فاجعه وحشتناک هرگز اتفاق نمی‌افتاد.  

وی گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از «ضعیف بودن» جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات برای حمله به اوکراین استفاده کرد.

ترامپ همچنین به حمله روسیه به گرجستان در زمان جورج دبلیو بوش و شبه جزیره کریمه در زمان باراک اوباما اشاره کرد و گفت: «من به عنوان تنها رئیس جمهوری قرن بیست و یکم (آمریکا) ایستادگی کردم که روسیه به کشور دیگری حمله نکند.»

آخرین اوضاع در «خارکیف»

ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از حضور نیروهای روسیه در شهر خارکیف حکایت دارد.

برخی کاربران نیز با انتشار ویدئویی از یک خودرو نظامی منهدم‌شده روسیه، می‌گویند درگیری در شهر جریان دارد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته هنگ پدافند هوایی ارتش اوکراین در خارکیف، سلاح‌های خود را زمین گذاشتند و تسلیم شدند.

اطلاعیه وزارت دفاع روسیه از عملیات روز چهارم مسکو در اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو موشک تاکتیکی توچکا، ۲۲۳ تانک هشت هواپیما، ۳۱ پدافند هوایی اس-۳۰۰ نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرده‌اند.

قدردانی زلنسکی از اروپا و آمریکا برای قطع دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سوئیفت

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در پیامی ویدئویی از تصمیم کمیسیون اروپا و آمریکا برای قطع دسترسی برخی بانک های روسیه به سوئیفت قدردادنی کرد.

وی در این پیام ویدئویی که برخی رسانه‌ها آن را منتشر کردند، گفت: این اقدام، میلیاردها دلار ضرر مالی به روسیه تحمیل خواهد کرد.

زلنسکی اضافه کرد که این اقدامات، یک پیروزی برای ما و هزینه سنگینی برای روسیه در پاسخ به تهاجم این کشور به اوکراین است.

بانک‌های روسیه از سیستم سوئیفت جدا شدند

آمریکا، کانادا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آلمان و کمیسیون اروپا دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سامانه سوئیفت را قطع کردند.

اندکی پس از آنکه رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد دارایی‌های بانک مرکزی روسیه مسدود خواهد شد، آمریکا، کانادا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آلمان و کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند بانک‌های روسیه را از سیستم سوئیفت جدا کرده‌اند.

به گزارش الجزیره، در بیانیه مشترک این کشورها آمده است: «ما متعهد به اعمال اقداماتی هستیم که بانک مرکزی روسیه را از استفاده از ذخایر خارجی خود باز دارد. ما همچنین متعهد می‌شویم که علیه افراد و نهادهایی که از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت می‌کنند، اقدام کنیم.»

محموله کمک‌های نظامی لیتوانی تحویل اوکراین شد

وزارت دفاع لیتوانی، امروز یکشنبه، در پیامی توئیتری اعلام کرد که کمک نظامی این کشور اروپایی واقع در حوزه بالتیک، به اوکراین رسیده است.

در این پیام آمده است: محموله کمک نظامی لیتوانی به اوکراین رسید. لیتوانی به تدام حمایت از دوست عزیزمان اوکراین ادامه می‌دهد.

فراخوان سفارت اوکراین در تل‌آویو برای جذب نیرو جهت نبرد با روسیه

سفارت اوکراین در فلسطین اشغالی روز شنبه با انتشار اعلامیه‌ای شروع به جذب نیرو برای مبارزه با ارتش روسیه کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» سفارت اوکراین در اسرائیل در  پستی در فیسبوک که به زبان اوکراینی نوشته شده است، آورده است: «سفارت تشکیل فهرستی از داوطلبانی را که مایل به شرکت در اقدامات رزمی علیه روسیه هستند، آغاز کرده است».

در این پست، سفارت اوکراین از کسانی که مایل به شرکت در نبرد با روسیه هستند، خواسته تا ایمیلی حاوی اطلاعات شخصی خود، از جمله هر تخصص نظامی که ممکن است داشته باشند، ارسال کنند.

نشست اضطراری شورای امنیت

سازمان ملل متحد روز یکشنبه در پی وقوع جنگ در اوکراین، باوجود تعطیلی آخر هفته کشورهای غربی، برای چهارمین بار طی هفت روز اخیر، نشستی اضطراری برگزار می‌کند تا تشکیل نشست فوری و ویژه درباره این بحران را در مجمع عمومی تصویب کند.

حمله گسترده سایبری به وب سایت روسی ریانووستی

وب سایت خبرگزاری ریانووستی در معرض یک حمله سایبری گسترده قرار گرفت. پیشتر اعلام شد که گروه هکری Anonymous به روسیه اعلام جنگ سایبری کرده و مسئولیت حمله به کانال روسیا الیوم روسیه را بر عهده گرفته است.

گروهی از هکرهای ناشناس با عنوان Anonymous در پیامی توئیتری دولت روسیه را تهدید کردند حملات سایبری گسترده را علیه دولت مسکو انجام خواهند داد. این گروه از هکرها به بخش‌هایی از وب سایت‌های دولتی روسیه آسیب زدند و برخی پایگاه‌های اطلاع رسانی وابسته به دولت را برای ساعاتی از کار انداختند.

ستاد فرماندهی ارتش فرانسه: ۹۵۰۰ نظامی فرانسه به حالت آماده‌باش در می‌آیند

ستاد فرماندهی ارتش فرانسه اعلام کرده که به دنبال حمله روسیه به اوکراین ۹۵۰۰ سرباز فرانسوی به حالت آماده‌باش در می‌آیند. بر همین اساس قرار است ۱۵۰۰ سرباز فرانسوی در مأموریت‌های ناتو برای تقویت نیروهای این سازمان شرکت کنند.

همسر بشار اسد: حفاظت از کودکان بویژه در جنگ ها در اولویت است

اسما اسد، بانوی نخست سوریه با اشاره تلویحی به جنگ اوکراین تصریح کرد که حفاظت از کودکان بویژه در جنگ ها در اولویت قرار دارد.

همسر بشار اسد این سخنان را در سفارت روسیه در دمشق و در دیدار با دیانا نیکیتا دختر روسی و با حضور سفیر روسیه و وابسته نظامی این کشور بیان کرده است.

صدور دستور حمله همه جانبه به اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد به نیروهایش دستور داد حمله در اوکراین را در همه محورها از سر بگیرند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پس از اعلام کی‌یف در خصوص مخالفت با مذاکره، به نیروهای روسیه دستور داده است تا در تمامی محورها در اوکراین پیشروی کنند.

در بیانیه‌ای که این وزارتخانه منتشر کرده، آمده است: دیروز پس از آنکه رژیم کی‌یف اعلام آمادگی برای مذاکره کرد، عملیات در تمامی محورهای اصلی متوقف شد؛ اما بعد از کنار کشیدن طرف اوکراینی از مذاکره امروز دستوری برای تمامی نیروها دستور داده شد تا در تمامی طرف‌ها طبق نقشه نظامی پیشروی کنند.

این وزارتخانه در ادامه افزود: گروه‌هایی از جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک اقدام به پشتیبانی آتش از نیروهای مسلح روسیه به منظور توسعه حمله به پایگاه‌های اوکراینی می‌کنند.

در بیانیه‌ای وزارتخانه آمده است گردان‌های افراطگرای اوکراینی از خودروهای چهارچرخ محرک مجهز به سلاح‌های با کالیبر بالا و یا خمپاره استفاده می‌کنند که این تاکتیکی است که تروریست‌های بین اللملی در سوریه از آن بهره می‌گرفتند.

بایدن به طور جدی در حال بررسی حمایت از قطع دسترسی روسیه به سوئیفت است

شبکه سی ان ان از بررسی مسأله قطع دسترسی روسیه به شبکه مالی سوئیفت از سوی رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

شبکه سی ان ان به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به شکلی جدی در حال بررسی این مسأله است که آیا دسترسی روسیه را از شبکه سوئیفت – شبکه‌ای با ایمنی بالا که هزاران موسسه مالی را در سراسر جهان به هم متصل می‌کند – قطع کند یا خیر.

به گفته این منابع، بایدن هنوز تصمیم نهایی را در این خصوص نگرفته است.

این در حالی است که سی ان ان اعلام کرد تصمیم برای انجام این اقدام همیشه در گرو موافقت اتحادیه اروپا بوده است که در خصوص این مسأله دارای اختلاف است.

حماس: جنگ اوکراین، پایان سلطه آمریکا در جهان است

موسی ابومرزوق، یکی از فرماندهان جنبش مقاومت فلسطین «حماس» با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه اظهار کرد که این جنگ نشان دهنده پایان دوران یکجانبه گرایی و سلطه آمریکا در جهان است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ابومرزوق با صدور بیانیه‌ای رادیویی، اعلام کرد: «این جنگ نشان می‌دهد که دوران آمریکا به عنوان یک قدرت منحصر به فرد در جهان به پایان رسیده است، زیرا این کشور قادر به تصمیم‌گیری درمورد جنگ با روسیه نبود.»

وی با بیان این‌که از این به بعد آمریکا در سیاست بین‌المللی تصمیم گیرنده نخواهد بود، با اشاره به رژیم صهیونیستی، ابراز کرد که بنابراین می‌توان در اینجا از آینده و سرانجام رژیم صهیونیستی نیز صحبت کرد. زیرا صهیونیست‌ها از حمایت کامل آمریکا برخوردار هستند.

اسارت تعدادی از نظامیان روسیه در اوکراین

وزارت دفاع روسیه خبر داد که تعدادی از نظامیان این کشور در اوکراین اسیر شده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، تعدادی از نظامیان روس نیز در عملیات ویژه ارتش این کشور در داخل اوکراین کشته و مجروح شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه گفت که از آغاز عملیات، 1067 موضع نظامی اوکراین هدف قرار گرفته شده است.

زلنسکی: لوکاشنکو قول داده جنگنده‌های بلاروس وارد اوکراین نشوند

رئیس جمهور اوکراین از قول بلاروس در زمینه عدم پرواز جنگنده‌ها و بالگردهای این کشور برای ماموریت علیه خاک اوکراین خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.