۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
کد خبر: 790616

عصر امروز نخستین جایزه بین‌المللی حکیم نظامی به همت کمیسیون ملی یونسکو ایران در تالار وحدت برگزار می‌شود.

امروز نخستین جایزه نظامی برگزار می‌شود

حجت‌اله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران با بیان اینکه یکی از وظایف مهم کمیسیون ملی یونسکو معرفی مشاهیر بزرگ ایرانی است، برگزاری جایزه نظامی را در راستای رسیدن به این هدف ارزیابی کرد. وی خاطرنشان کرد: سازمان یونسکو که وظیفه ثبت مشاهیر و بزرگداشت آن‌ها را بر عهده دارد، برنامه‌های مختلفی در سطح ملی و بین‌المللی برای این مشاهیر انجام می‌دهد.  

دکتر ایوبی در خصوص علت برگزاری جایزه‌ای به نام نظامی توضیح داد: حکیم نظامی از جهات مختلف برای ما اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. علاوه بر اینکه ایشان شاعر، تراژدی‌نویس، رمان‌نویس برجسته و بزرگ جهانی بوده‌اند و در داخل و خارج از کشور شناختی در خصوص ایشان وجود ندارد اما تلاش‌هایی هم انجام می‌شود که برخی از واقعیت‌ها طور دیگری نشان داده شود و همه این دلایل سبب شد یونسکو امسال به بزرگداشت این شاعر بزرگ بپردازد تا توجه جهان را به وجود شاعر بزرگی در ایران جلب کند. 

دارنده نشان عالی فرهنگ و هنر با بیان اینکه امسال جایزه نظامی در سطح ملی و سال آینده در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه اشعار نظامی ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف دارد، این جایزه در هفت حوزه ادبیات، نظامی‌پژوهی، خوش‌نویسی، نگارگری، هنرهای نمایشی، فرهنگ عامه و موسیقی برگزار شد.  وی تجلیل از نظامی‌پژوهان و همه کسانی که برای این شاعر قدمی برداشته‌اند را از مهم‌ترین برنامه‌های این جایزه عنوان کرد. 

ایوبی گفت: گزارش این رویداد را به ۱۷۵ کشور جهان و سازمان یونسکو در پاریس ارائه می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.