معاون دادستان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: میزان حضور مردم و استفاده از مواد محترقه خطرآفرین در چهارشنبه آخر سال با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته خوشبختانه با کاهش محسوسی روبه‌رو شد اما براساس اعلام اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و گزارش مراکز درمانی مشهد ۵۷نفر در این ایام آسیب دیدند.

بازداشتی‌های چهارشنبه سوری یک سال تحت کنترل

قاضی سیدهادی شریعت‌یار در حالی که آرزوی سالی خوش و بابرکت برای شهروندان داشت به خبرنگار قدس گفت: از همه مردم و مسئولانی که در چهارشنبه آخر سال همکاری و همراهی مناسبی برای کاهش هر چه بیشتر آسیب‌ها و خسارت‌ها در این روز داشتند قدردانی و تشکر می‌کنم. بر پایه بررسی‌های میدانی صورت گرفته و همچنین گزارش‌های دریافتی، حضور جوانان و خانواده‌ها در خیابان و در محل‌های خطرآفرین کاهش محسوسی داشت. میزان استفاده از مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک هم به شدت پایین آمده بود.

نوروز مصدومان در بیمارستان

معاون دادستان مشهد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: متأسفانه باز هم شاهد آن بودیم که برخی از جوانان موجب بروز حادثه برای خود و دیگران شدند و کار را به سمتی بردند که در این روزهای پایانی سال به جای آنکه شادی بر لبانشان باشد، غم و اندوه را به خود و دیگران هدیه دادند. این گونه شد که به جای حضور در کانون گرم خانواده شب و روزهای سال نو را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سپری خواهند کرد. از سوی دیگر ده‌ها نفر هم که دست به رفتار پرخطر زده بودند همان طور که هشدار داده شده بود توسط مأموران انتظامی دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شدند. خودروهای این افراد هم توقیف و تا پایان عید نوروز در پارکینگ‌ها خواهد ماند.
قاضی شریعت‌یار ادامه داد: این موضوع سبب ناراحتی مسئولان قضایی است، اما ما باید براساس قانون و برای رعایت حال سایر شهروندان و از جهت حفظ حقوق عامه با مخلان نظم و امنیت و افرادی که قانون را نقض می‌کنند و دست به هنجارشکنی می‌زنند به شدت برخورد کنیم.
همان‌طور که گفته شده در چهارشنبه آخر سال عده‌ای بازداشت شدند که از عاملان اصلی بر هم زدن نظم و آرامش عمومی جامعه بودند، در این مدت تعدادی هم تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار گرفتند که هویت تمامی آن‌ها شناسایی شده است و در چند روز آینده دستگیر خواهند شد. با این افراد هم طبق وعده‌ای که پیش از فرارسیدن چهارشنبه آخر سال داده شده بود با قاطعیت برخورد می‌شود.
وی تصریح کرد: اما در مورد تعیین تکلیف افراد دستگیر شده در چهارشنبه آخر سال هم باید گفت که آن‌ها پس از طی شدن مراحل قضایی پرونده‌شان به کمیته پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال فرستاده خواهند شد و ضمن اینکه آن‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند و مانند سال‌های گذشته افراد هنجارشکن یک سال در اختیار این کمیته خواهند بود. در این مدت اقدام‌های فرهنگی و بازپروری در مورد آن‌ها اجرا می‌شود.  
از سوی دیگر براساس آماری که از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای ما ارسال شد (۸ صبح ۲۴اسفند تا ۸صبح ۲۵ اسفند) به این واقعیت اشاره داشت که در مجموع در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی و مراجعه شخصی افراد به مراکز درمانی ۵۷ نفر مصدوم تحت درمان قرار گرفتند و بیشترین آسیب‌ها به چشم، دست، پا، سر و گردن مصدومان وارد شده است.

حضور آتش‌نشان‌ها در ۲۲ مأموریت 
در همین زمینه سرپرست آتش‌نشانی مشهد هم از انجام ۲۲ مأموریت مربوط به شب چهارشنبه‌سوری در این شهر خبر داد و افزود: در حوادث این بازه زمانی دو خودرو آتش‌نشانی بر اثر برخورد ترقه خسارت دید.
آتشپاد سوم مجید فرهادی با بیان این مطلب گفت: از ساعت ۸ صبح ۲۴ لغایت ۸صبح ۲۵اسفندماه در مجموع ۲ هزار و ۹۳۴ تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار شد که ۹۹ مأموریت توسط آتش‌نشانان در شهر مشهد انجام شده است. از این تعداد ۲۴ مورد آتش‌سوزی و ۲۳ مورد امداد و نجات بوده است.
سرپرست آتش‌نشانی مشهد درباره حوادث مرتبط با شب چهارشنبه پایان سال در مشهد اظهار کرد: در مجموع ۲۲عملیات مربوط به چهارشنبه پایانی سال در مشهد انجام شده که چندین مورد حادثه برای شهروندان بر اثر انفجار ترقه رخ داده است که آمار مجروحان اعلامی به ما ۹ مورد بوده و آمار نهایی آن توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اطلاع مردم خواهد رسید.
آتشپاد سوم مجید فرهادی خاطرنشان کرد: عمده مأموریت‌های شب گذشته بین ساعت ۱۸ تا ۲۱ رخ داد.  
شایان ذکر است از حوالی ساعت  ۱۷ روز سه‌شنبه علاوه بر آماده‌باش ۵۴ ایستگاه آتش‌نشانی، بیش از ۱۲۰ نفر از کارکنان این سازمان به همراه ۳۹ خودرو سبک و سنگین اطفای حریق و امداد و نجات در ۳۶ نقطه پرتراکم شهر مشهد تا ۲ بامداد روز چهارشنبه برای تأمین ایمنی شهروندان مستقر شده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.