معاون فرهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: هرجایی که تشکری وارد شده درخشیده و هنرمندی بوده که از مسئولیت‌های هنری خود نسبت به امام رضا(ع) کم نگذاشته است.

«سعید تشکری» از مسئولیت‌های هنری خود نسبت به امام رضا(ع) کم نگذاشت

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امروز در مراسم گرامیداشت زنده یاد «سعید تشکری» که در تالار روزنامه قدس برگزار شد، ابراز کرد: آثار سعید تشکری بهترین پیام و نکات را در دل خود دارد.

معاون فرهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از امام رضا(ع) پرسیدند که چگونه یاد شما را زنده کنیم ایشان گفتند«علوم ما را بیاموزید  و به دیگران بیاموزانید». بسیاری به دنیا می‌آیند و از دنیا می‌روند در حالی که از آنان تنها دو تاریخ تولید و وفات و چند عکس می‌ماند؛ اما عده کمی هستند که بین این دو تاریخ، یک کارنامه هنری و اجتماعی به‌جا می‌گذارند و سعید تشکری جزو این افراد است.

وی ضمن بیان اینکه هنر باعث توسعه رزق می‌شود، اظهار کرد: تصویرآفرینی، خط خوش، نمایش، رنگ شناسی نیز از مواردی که رزق را به دنبال دارد.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد، سعید تشکری را از معدود هنرمندانی دانست که در عرصه‌های مختلف درخشید و از آن نام درخشانی برجا ماند.

معاون فرهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه کارنامه تشکری حجم قابل اعتنایی دارد، تصریح کرد: هرجایی که وی وارد شده درخشیده و هنرمندی بوده که از مسئولیت‌های هنری خود نسبت به امام رضا(ع) کم نگذاشته است.

وی تربیت شاگرد توسط تشکری را یکی از ویژگی‌های بارز او خواند و ابراز کرد: هیچ شانی از شئون مختلف زندگی نگذاشت که سعید تشکری را معترض و خسته کند؛ سختی‌ها را سپری کرد و یک بار از وی گلایه نشنیدم و گاهی مسائل وی را دوستانش به ما منتقل کردند.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد اضافه کرد: با اینکه در عرصه فرهنگ و هنر چهره بود؛ اما وقتی فهمید همه چیز در خانه اهل بیت است هیچ تعلل نکرد و زمانی که در دو سال پیش مراسم خادمی برایش برگزار کردیم شوق و سرور بر چهره او بود و گفت هر چه دارم از امام رضا(ع) داریم.

 معاون فرهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی در پایان دو ویژگی مهم تشکری را همپای انقلاب و قله خود را امام رضایی بودن، دانست.

گفتنی است؛ در خلال برنامه از پویش «کتاب آبی‌ها» رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.