تلفات صهیونیست ها در ۳ حمله مسلحانه اخیر در تل آویو، از مجموع تلفات این رژیم در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی بیشتر است.

سرشکستگی امنیتی در «بنی براک» پس از اقتدارنمایی در «نقب»

به گزارش قدس آنلاین، فلسطین اشغالی در یک ماه گذشته صحنه رخدادهای قابل ملاحظه‌ای بود که از ضعف شدید دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی و افزایش انگیزه و توانمندی فلسطینیان برای مقابله با اشغالگران خبر می‌دهد.

هفته گذشته یک جوان ۲۶ ساله فلسطینی در عملیاتی مسلحانه ضمن تیراندازی به سمت شهرک‌نشینان اشغالگر در منطقه «بنی‌براک» در شرق تل‌آویو حداقل پنج صهیونیست را به هلاکت رساند و سه نفر دیگر را زخمی کرد. این عملیات که در ادامه سلسله اقدامات مشابه در دو هفته گذشته انجام شد، بازتاب گسترده‌ای داشت و برای چندمین بار صهیونیست‌ها را در لاک دفاعی فرو برد.

تلفات صهیونیست‌ها در سه حمله مسلحانه اخیر در شرق تل‌آویو، الخضیره و بئرالسبع که با ۱۱ کشته و بیش از ۱۵  زخمی همراه بوده از مجموع تلفات این رژیم در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی بیشتر است.

پس از انجام عملیات سه‌شنبه گذشته، مردم و گروه‌های مقاومت فلسطین با حضور در خیابان‌ها و سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی تاکید کردند که رژیم اشغالگر و تروریست اسرائیل جز زبان زور را نمی‌فهمد. نورنیوز نوشت: عملیات مسلحانه در عمق سرزمین‌های اشغالی را می‌توان شکست دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی دانست که پس از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان صهیونیست‌ها و هک شدن اطلاعات شخصی مقامات و دستگاه‌های امنیتی این رژیم برای چندمین بار، زوال امنیتی آن در معرض نگاه جهانی قرار گرفت.

اگرچه داعش  به همراه  رژیم صهیونیستی سعی کرد با انتساب این عملیات به این گروه تروریستی ارزش مقاومتی آن را مخدوش کند؛ اما همان‌طور که در بیانیه حزب‌الله لبنان بر آن تاکید شد؛ «عملیات بنی‌براک که سیلی محکمی بر ساختار رژیم صهیونیستی در قلب قلمروی غصبی آن به شمار می‌رود، نشان داد این رژیم در هیچ جایی امنیت ندارد.» جالب این‌جاست که داعش پس از عملیات ها تصویر مجریان را در کنار پرچمش برای اثبات ادعایش منتشر  کرد؛ اما در تصویر اخیرش دو چهره نقاب دار را به عنوان مجریان منتشر کرده و این ارزش ادعایش را کم می‌کند.

شکل‌گیری سلسله عملیات موفق در قلب سرزمین‌های اشغالی در شرایطی که آمریکا و انگلیس با حمایت همه‌جانبه از این رژیم و منتقل کردن آن از حوزه یوروکام به سنتکام به دنبال اعطای نقش جدید به تل‌آویو در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس هستند، نشان داد که این ساختار جعلی نه تنها ظرفیت اجرای ماموریت جدید پس از خروج آمریکا از منطقه را ندارد، بلکه توان لازم برای ایجاد امنیت در جغرافیای کوچک اشغال شده را نیز ندارد و در مقابل اراده مردم بی‌پناه فلسطین نیز کاملا دست‌بسته است.

برخی رویدادهای ماه‌های اخیر از جمله سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم به ترکیه و نشست شش جانبه نقب با حضور مقامات امارات، مغرب، بحرین و مصر که آمریکایی‌ها نیز در آن حضور داشتند، این توهم را برای این رژیم ایجاد کرده بود که در شرایط  امنیت پایدار و ارتقای جایگاه منطقه‌ای قرار گرفته؛ اما عملیات اخیر اثبات کرد رژیم صهیونیستی بسیار شکننده‌تر از چیزی است که ادعا می‌شود.

نکته مهم آن که عملیات یک جوان فلسطینی اکنون موازنه وحشت را بار دیگر به نفع فلسطینی‌ها تغییر داده و «نفتالی بنت» را که سعی داشت خود را ناجی امنیت صهیونیست‌ها معرفی کند در یک بحران سیاسی قرار داده است. عملیات بنی‌براک پیام‌های مهمی برای سازش‌کاران در سطح منطقه نیز به همراه داشت، از جمله این که مقاومت ادامه دارد و هیچ سازشی نمی‌تواند مانع از تحقق آرمان قدس شود.

منبع: خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.