«رویای نیمه شب» یک رمان عاشقانه است اما تشرف به محضر امام عصر(عج) موضوعی است که این رمان را از دیگر عاشقانههای موجود متمایز کرده و خواننده را در موقعیتی متفاوت از رمانهای عاشقانه قرار داده است. رویکرد اصلی این کتاب، بیان یکی از مهمترین مسائل میان مسلمانان، یعنی اختلاف میان شیعه و سنی است.
مظفر سالاری، نویسنده این اثر تبلیغات مردمی را مهمترین دلیل توفیق رمان «رویای نیمه شب» میداند. او میگوید: مردم مبلغ رویای نیمه شب هستند. کسی که آن را خوانده به بقیه هم پیشنهاد میدهد و همین اقبال مردمی موجب توجه به کتاب شده است. خیلیها فکر میکنند ما از رانت استفاده کردهایم و همین رانتها سبب فروش کتابها شده است در حالی که حتی تیزر تبلیغاتی هم که برای این کتاب تهیه شد از محل فروش خود کتاب بوده است.
در آن مقطع به جای اینکه ۱۵درصد حق تألیف بگیرم، یک درصد حق تألیف میگرفتم تا این مبلغ با سهمی که ناشر گذاشته بود صرف ساخت تیزر و تبلیغات شود، بنابراین کتاب رویای نیمه شب جزو کتابهایی است که بدون پشتیبانی دولتی توانست در عرصه فروش به موفقیت برسد. سالاری معتقد است سه ضلع جذابیت صورت و محتوا، توزیع و تبلیغ خوب و احترام به مخاطب موجب پرفروش شدن یک اثر ادبی میشود و کتاب رویای نیمه شب با این سه ضلع توانست موفق شود.
نظر شما