رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تهدیدات فراروی کشتی گفت: اگر قرار است قهرمان کشتی در المپیک شویم باید شمار کشتی گیران به ۸۰۰ هزار نفر برسد.

دبیر: قهرمانی در المپیک نیازمند افزایش شمار کشتی گیران است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا دبیر ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری کلاس مربیگری استان‌های مازندران و گلستان در ساری با اشاره به تهدیدات فراروی کشتی اظهار داشت: مربیان کارنابلد که وقت نمی‌گذارند از جمله تهدیدات است و با این افراد تعارفی نداریم.

وی پایین بودن سطح دانش مربیان را از دیگر مشکلات ذکر کرد و گفت: سه رئیس انستیتو تغییر دادیم و توقع داریم نسبت به ارتقای آموزش مربیان اقدام شود.

وی ادامه داد: ما مربیانی که مقاله ارائه می‌دهند نیاز نداریم بلکه افرادی می‌خواهیم که روی تشک، کشتی را جلو برند واگر روی ۱۰۰ مربی کار کنیم آنها روی ۵۰۰ هزار کشتی گیر کار و تلاش می‌کنند.

رئیس فدراسیون کشتی ایران با بیان اینکه در زمینه مربیگری مشکل داریم، گفت: ما فن یاد نمی‌دهیم بلکه آن را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و باید مراحل یادگیری را فرادهند زیرا نوجوان تا ۱۶ سالگی فن را یاد می‌گیرد.

دبیر یادآور شد: اگر بتوانیم آنالیز و مرحله‌ای کردن فن را آموزش دهیم، کشتی به جلو می‌رود هرچند این مسئله کافی نیست زیرا یکی از کارهای مربیگری آموزش فن است و کارهای مدیریتی، پزشکی، مکملی، روانی و غیره نیز نقش دارد.

وی درباره وضعیت آینده کشتی ایران گفت: شمار کشتی گیران از ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر به بالای ۲۵۰ هزار نفر رسید و اگر قرار است قهرمان المپیک شویم باید شمار کشتی گیران در کشور به ۸۰۰ هزار نفر برسد.

دبیر گفت: برای توسعه کشتی باید شمار باشگاه‌های کشتی را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.