وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از خدمات شرکت داروسازی ثامن در تامین نیازهای دارویی کشور تقدیر کرد و گفت: این شرکت داروسازی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و برخی تولیدات آن در سطح جهان بی‌نظیر است.

وزیر بهداشت: داروسازی ثامن از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان‌نیوز، دکتر بهرام عین‌اللهی امروز در بازدید از خط تولید شرکت داروسازی ثامن و شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم، زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی اظهار کرد: در داروسازی ثامن انواع مختلف محلول‌های تزریقی مورد نیاز بیماران در حجم بالا تولید می‌شود که بخش قابل توجهی از نیاز دارویی کشور را تامین می‌کند و با توجه به این ظرفیت و توانمندی، باید گفت این شرکت داروسازی، از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

 
اهمیت تولید انواع سرم در کشور 
وی سرم‌های تولیدی شرکت ثامن را یکی از باکیفیت‌ترین سرم‌های جهان دانست و افزود: در صورت عدم ورود شرکت‌هایی همچون ثامن به حوزه تولید سرم مجبور بودیم داروهای مشابه را با صرف هزینه‌های چند برابری از خارج کشور وارد کنیم، اما در حال حاضر تولید انواع سرم در این شرکت‌ها با صرفه‌جویی ارزی بالا در حال انجام است و به ظرفیت تولید آنها نیز روز به روز افزوده می‌شود.  

 
ثامن؛ شرکتی پیشرفته در دنیا 
دکتر عین‌اللهی با تأکید بر اینکه تولید برخی از محصولات دارویی در کشور به صورت انحصاری در داروسازی ثامن انجام می‌شود، گفت: این شرکت با بهره‌گیری از علم و دانش نیروهای توانمند داخلی نه تنها به یکی از شرکت‌های پیشرفته کشور در حوزه داروسازی مبدل شده بلکه فعالیت‌های آن در دنیا به ویژه در تولید برخی از محصولات منحصربه‌فرد است.  
وی اضافه کرد: به طور نمونه شرکت ثامن محصولات دیالیز صفاقی را به طور انحصاری در داخل کشور تولید و با استفاده از ظرفیت‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، به صورت مستقیم و بدون واسطه، از کارخانه به درب منزل بیماران دیالیزی تحویل می‌دهد که بی‌شک این نوع خدمت به بیماران خاص و صعب‌العلاج اجر بالایی نیز برای این مجموعه به همراه دارد. 

 
حمایت آستان قدس از شرکت‌های دانش‌بنیان 
وزیر بهداشت همچنین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، شعار امسال را حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان تعیین کردند، ادامه داد: در این راستا، شرکت داروسازی ثامن نیز شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده و برخی از ملزومات، محصولات و قطعات ماشین‌آلات خود را با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌های کشور تولید و تامین کرده است. 
وی افزود: همچنین این شرکت داروسازی با بهره‌گیری از دانش و توانمندی متخصصان داخلی، تجهیزات و ماشین‌آلات خط تولیدش را به‌روزرسانی کرده که این اقدام، گام بسیار بزرگی در خودکفایی کشور محسوب می‌شود و مایه تقدیر است. 
دکتر عین‌اللهی با اشاره به فعالیت شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم در حوزه تولید اولین فاکتور هشت انعقادی نوترکیب ایرانی نیز گفت: دو شرکت ثامن و سامان داروی هشتم همچنان جای پیشرفت در حوزه داروسازی کشور را دارند و می‌توانند با گسترش توان و امکانات خود، گام‌های اثرگذار بیشتری در برطرف کردن سایر نیازهای دارویی کشور بردارند و امیدوارم در آینده شاهد پیشرفت‌های روزافزون این شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی باشیم. 
وی با اشاره به برخی از پیشرفت‌های کشور در حوزه صنایع دارویی با وجود تحریم‌ها خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخل، یکی از مهمترین سیاست‌های دولت است چنانکه در تلاش هستیم تا تولیدکنندگان دارو بتوانند علاوه بر تأمین نیازهای مردم کشور، بازارهای منطقه را نیز بدست آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.