نماینده حزب الله در پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه ذره ای از خاک، آب و نفتمان کوتاه نمی آییم، افزود: معادله ای که سید حسن نصرالله در مورد دفاع از حقوق لبنان ترسیم کرد، همچنان پابرجاست.

نماینده حزب الله در پارلمان لبنان: ذره ای از خاک، آب و نفتمان کوتاه نمی آییم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از المنار، «حسن عزالدین» نماینده فراکسیون وفاداری برای مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد: معادله‌ای که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در مورد دفاع از حقوق لبنان در نفت و گاز ترسیم کرده، همچنان پابرجاست و دارای قدرت تأثیرگذاری زیادی در محافل امنیتی، نظامی و اطلاعاتی دشمن است.

وی افزود: هیچکس نمی‌تواند چیزی به این معادله اضافه کند، چرا که ما بر پایبندی کامل خود به حقوق و ثروتمان تاکید می‌کنیم و تحت هیچ شرایطی ذره‌ای از خاک، آب، نفت و سایر منافع خود کوتاه نمی آییم.

این نماینده حزب الله در پارلمان از عدم تشکیل دولت و عدم تفاهم در این زمینه ابراز تأسف کرد و گفت: ما همچنان با تمام توان تلاش می‌کنیم دولت در اسرع وقت ممکن تشکیل شود.

پیش از این هم محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد: بحران کنونی در لبنان یک هدف را دنبال می‌کند و آن هدف، خلع سلاح مقاومت و دست برداشتن از گزینه مقاومت است.

وی افزود: هدف از فقر، گرسنگی، محاصره، ممانعت از ورود دارو، محروم کردن کشور از نفت و گاز و مواد غذایی این است که مردم از گزینه مقاومت دست بردارند و دستان خود را به نشانه تسلیم در برابر آمریکا بالا ببرند؛ اما تا زمانی که مردم تسلیم نشوند دستاورد صاحبان این طرح فقط ناامیدی است و پیروزی از آن مقاومت خواهد بود.

محمد رعد تصریح کرد: مسأله ترسیم مرزی و استخراج نفت و گاز بخشی از حلقه توطئه علیه کشور ماست، موضع در خصوص مسأله ترسیم مرزی توسط «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله تشریح شد و نیازی به توضیح نیست بنابراین اکنون جهان باید راه‌حل مناسبی پیدا کند تا به آنچه دبیرکل حزب‌الله تعیین کرده، پاسخ دهد.

وی افزود: ما وزن سیاسی و قدرت تأثیرمان در داخل را می‌دانیم اما اهل سلطه‌گری و ظلم نیستیم، ما شرکای این وطن هستیم. شرکای خود را به عدم تکیه کردن بر خارج توصیه می‌کنیم.

محمد رعد گفت: تعامل با دشمن خیانت ملی و جنایت است و باید از تجربه‌های پیشین درس گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.