وزیر آموزش و پرورش گفت: تشکیلات مجلس دانش آموزی باید گام‌های موثری در راستای اهداف نظام و دولت انقلابی و مردمی بردارد.

مجلس دانش آموزی در راستای اهداف نظام و دولت مردمی گام بردارد

به گزارش قدس آنلاین، یوسف نوری در اختتامیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی در اردوگاه باهنر اظهارکرد: دولت در این برهه زمانی شعار مردمی سازی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی افزود: اسناد فرادستی به ویژه بیانیه گام دوم، شما دانش‌آموزان در مجلس دانش آموزی  را پیشران رسیدن به تمدن نوین اسلامی خطاب کرده است.   مجلس‌های جوانان با موضوعات و انگیزه‌های مختلف در دنیا به تدریج شکل گرفته‌ و بیش از ۱۱۰ کشور اینگونه مجلس‌ها را با کارکردهای مختلف دارند.  

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در دیدگاه الهی مسئولیت گرفتن برای فردی که بضاعتش را دارد، بسیار خوب و پسندیده است و باید مبتنی بر عبادت باشد، براین اساس معیار مردم که شما را انتخاب می کنند و شما که منتخب دانش آموزان  هستید باید بر  عبد خداوند باشد.  

نوری با بیان اینکه شما جوانان برای دستیابی به هدف تمدن نوین اسلامی، پیشران هستید، گفت: باید نقاط قوت را تقویت و برای مشکلات راهکار پیدا شود،   آموزش‌های کاربردی برای دانش آموزان بسیار اهمیت دارد. اگر آموزش کاربردی نداشته و به وظایف خود آشنا نباشیم به حاشیه می‌رویم.  

وی افزود:  وقتی افرادبه سرمایه اجتماعی تبدیل می‌شوند، باید از انجام برخی رفتارهای گذشته‌ پرهیز کرد  و از کلام و رفتار خود مراقبت کرد چراکه تحقق اهداف ساحت اعتقادی و اخلاقی در سندتحول بنیادین باید هدف اول منتخبان دانش آموزان  باشد.  

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.