تحولات منطقه

شرکت خودروسازی چینی جیلی، امروز اعلام کرد سود خالص نیمه اول این شرکت ۳۵ درصد کاهش یافته است زیرا محدودیت‌های سختگیرانه کووید- ۱۹ این کشور باعث کاهش فروش و اختلال در تولید شده است.

کاهش ۳۵ درصدی سود خودروی چینی جیلی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، جیلی مستقر در هانگژو، خودروساز برتر چین در سطح جهان به دلیل سرمایه‌گذاری این گروه در ولوو کارز و مرسدس بنز، سود ژانویه تا ژوئن ۱.۵۵ میلیارد یوان (۲۲۸.۳ میلیون دلار) را در مقابل ۲.۳۸ میلیارد یوان در مدت مشابه سال قبل به ثبت رساند.

بخش خودروی چین به شدت تحت تاثیر تلاش‌های دولت برای مبارزه با کووید-۱۹ قرار گرفته است، به طوری که بسیاری از مناطق از جمله مرکز تجاری شانگهای تحت قرنطینه با زمان‌های مختلف قرار دارند.

مقامات مشوق‌هایی را برای احیای تقاضا امتحان کرده‌اند و دولت مرکزی مالیات خرید را برای خودروهایی با قیمت کمتر از ۳۰۰ هزار یوان (۴۵۰۰۰ دلار) و با موتورهای بزرگتر از ۲ لیتر به نصف کاهش داده و به ۵ درصد رسانده است.

جیلی افزایش ۲۹ درصدی درآمد ۶ ماهه تا پایان ژوئن را به ۵۸.۱۸ میلیارد یوان نشان داد که به لطف قیمت‌گذاری بهتر محصول و ترکیب محصول که کاهش فروش را جبران کرد.

جیلی با اشاره به محدودیت‌های کووید- ۱۹ و کمبود نیمه‌رساناها گفت که فروش خودروهایش که در نیمه اول ۹ درصد کاهش یافت، کمتر از انتظارات مدیریت بود. این چالش‌ها همراه با تشدید رقابت و افزایش هزینه مواد خام و باتری، فروش را تا پایان سال ۲۰۲۲ تحت فشار قرار می‌دهد.

به گفته این شرکت، فروش خودروهای انرژی جدید خود (NEV)، شامل هر دو خودروی الکتریکی خالص و پلاگین هیبریدی، در شش ماه اول تقریبا چهار برابر شده است، در حالی که به گفته این شرکت، یکی از پنج خودروی فروخته شده جیلی در این دوره برقی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت قبلا گفته بود که برندهای خودروهای برقی برند Geometry و Zeekr تا سال ۲۰۲۵ به ۳.۶۵ میلیون دستگاه خواهند رسید.

جیلی همچنین یک پنجم خودروهای خود را صادر کرد زیرا به دنبال گسترش بیشتر در آسیای جنوب شرقی و اروپا در میان کاهش فروش داخلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.