رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت سالروز ربوده شدن امام موسی صدر تاکید کرد که جهان به شخصیت ایشان نیاز دارد.

حزب‌الله: جهان به امام موسی صدر نیاز دارد/ آمریکا و اسرائیل حیله‌گر هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المنار، سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به گذشت ۴۴ سال از ناپدید شدن امام موسی صدر پس از دیدار با «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی در این باره اظهار کرد: پس از ۴۴ سال از ناپدید شدن امام سید موسی صدر، ما احساس می‌کنیم که این شخصیت استثنایی هدف قرار گرفته است؛ چراکه ایشان بیانگر چشم انداز آینده روشن هستند.

وی گفت: کسی که امام موسی صدر را هدف قرار داده در واقع لبنان را هدف قرار داده است.

صفی الدین ادامه داد: امام موسی صدر از چشم انداز منحصر به فردی در سطح منطقه برخوردار است و ایده های ایشان فقط مربوط به لبنان نمی‌شود و این خود بیانگر آرمان بزرگ این شخصیت است.

وی همچنین افزود: برخی از کشورهای عربی در پرونده ربوده شدن امام موسی صدر توطئه کردند و ما نمی‌توانیم این مسئله را فراموش کنیم. نبود ایشان زخمی است که خوب نمی‌شود و کل جهان به او نیاز دارد.

امام موسی صدر در سوم شهریور ۱۳۵۷ شمسی و در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود به برخی کشورهای عربی، بنا به دعوت رسمی‌ معمر قذافی دیکتاتور لیبی، به آن کشور رفت و در روز ۹ شهریور در آنجا ربوده شد.

رژیم وقت لیبی در ۲۷ شهریور ۱۳۵۷ و به دنبال اعتراض مردم لبنان، حوزه‌های علمیه و مطبوعات منطقه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امام موسی صدر و دو همراه ایشان، با پرواز شماره ۸۸۱ مورخ ۹ شهریور هواپیمایی آلیتالیا، طرابلس را به سوی رم ترک کرده‌اند. در پی این ادعا، دستگاه‌های قضایی دولت‌های لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم، رسماً تکذیب شد و سرنوشت وی هنوز هم نامعلوم است.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از اظهاراتش به پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی اشاره کرد و گفت: ما می‌خواهیم به حقوقمان دست یابیم و به خواست خدا از طریق راه های موجود حق و حقوق لبنان را زنده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: با تکیه بر معادله ارتش، ملت و مقاومت می‌توانیم به حقوقمان برسیم. نباید ناامیدی ایجاد کنیم.

صفی الدین ادامه داد: دشمن (رژیم صهیونیستی) حیله‌گر است و نمی‌توان به سخنانش اعتماد کرد. آمریکا نیز حیله‌گر است و نباید به سخنانش اعتماد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت عراق اشاره کرد و گفت که ملت این کشور نیازمند تقویت وحدت و همیاری و دوری گزیدن از همه مسائل بحران آفرین هستند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به توطئه های آمریکا علیه کشورهای منطقه از جمله عراق گفت که آمریکا کارزاری برای سلطه گری بر عراق به راه انداخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.