نایب رئیس‌انجمن برنج گفت: طبق روال معمول قیمت برنج در فصل برداشت به سبب عرضه انبوه کاهش می‌یابد.

عرضه انبوه محصول، برنج را ارزان کرد

به گزارش قدس آنلاین، احمد اشراقی، نایب رئیس‌انجمن برنج اظهار کرد: طبق روال همه ساله در فصل برداشت، قیمت برنج به سبب عرضه انبوه محصول روبه کاهش است و مجدد از مهر و آبان به سبب هزینه انبارداری، سرمایه در گردش شیب ملایمی می‌گیرد.

به گفته وی، سال گذشته قیمت برنج بی حساب و کتاب سه برابر افزایش یافت که همین امر موجب شده تا کشاورز رغبت چندانی به فروش نداشته باشد و در نتیجه روند نزولی قیمت نسبت به سنوات گذشته کندتر است.

اشراقی می‌گوید: کاهش کنونی قیمت برنج هیچ ارتباطی به رفع ممنوعیت واردات ندارد و طبق روال معمول در ابتدای فصل این امر اتفاق می افتد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به آنکه داد و ستدها راکد است، الان نمی توان درصدی برای کاهش قیمت اعلام کرد و در هفته های آتی بهتر می توان راجع به این موضوع اظهار نظر کرد.

بنابر گفته نایب رئیس انجمن برنج امسال با افزایش حدود ۲۰ درصدی تولید به دو میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن می رسد.

بررسی های میدانی از سطح بازار و اظهار نظر مسئولان وزارت جهاد خبر از کاهش قیمت برنج ایرانی می دهد که طبق گفته دبیرکل اتحادیه بنکداران‌ مواد غذایی قیمت برنج ایرانی ۴۰ درصد و خارجی ۱۵ درصد کاهش یافته به طوریکه نرخ هر کیلو طارم‌گیلان به ۸۲ هزار تومان، هاشمی ۷۲ هزار تومان، فجر ۴۲ و ندا ۳۲ هزار تومان رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.