رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بدنبال استقبال دانشجویان ایرانی این دانشگاه از نخستین جشنواره شعر مولود کعبه، دومین دوره این جشنواره به منظور حضور دانشجویان غیر ایرانی به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

جشنواره شعر مولود کعبه در خراسان رضوی بین‌المللی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن مرادی روز یکشنبه در آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره شعر مولود کعبه افزود: برگزاری جشنواره‌های امامت و مهدویت یکی از اقدامات فاخر دانشگاه آزاد اسلامی است که پارسال در ۱۰ موضوع و در ۱۰ استان کشور برپا شد، جشنواره شعر مولود کعبه یکی از برنامه ها در این زمینه است که آغاز این جشنواره‌ها در کشور از دانشگاه خراسان رضوی در ۱۳ رجب پارسال انجام شد.

وی ادامه داد: دومین دوره جشنواره‌های امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی، امسال در ۳۱ استان کشور و در ۳۷ شاخه برگزار می‌شود که شروع این جشنواره ها با برپایی دومین جشنواره شعر مولود کعبه از استان خراسان رضوی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: مهلت ثبت نام و ارسال آثار به جشنواره های امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، ۱۵ دی ماه امسال و تاریخ برگزاری اختتامیه جشنواره ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز ولادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) خواهد بود.

مدیر عامل موسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: ‌آشنایی بیشتر دانشگاهیان با سیره و معارف امیرالمؤمنین علی (ع)، ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) در زبان و ادبیات فارسی و سایر زبان‌های دنیا و همچنین تهیه و تولید آثار فاخر ادبی در موضوع مکتب اهل بیت (ع) از جمله اهداف دومین جشنواره بین‌المللی شعر مولود کعبه است.

سید جواد جعفری افزود: سیره و معارف امیرالمؤمنین امام علی (ع) مستند به آیات قرآن کریم و روایات اسلامی شامل نهج البلاغه، ولادت، شهادت، سبقت در ایمان، ولایت، شجاعت، اخوت، عبادت، عدالت، علم و حکمت، حکومت و خلافت از جمله موضوعات جشنواره شعر مولود کعبه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: قالب‌های شعری این جشنواره شامل غزل، قصیده، مثنوی، قطعه، شعر نو است و به هفت شاعر برگزیده تندیس و لوح تقدیر جشنواره، هدیه نقدی از یک تا ۳۰ میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

مدیر عامل موسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: شرکت‌کنندگان این جشنواره بین‌المللی در بخش ملی جشنواره اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی و عموم مردم و در بخش بین المللی آن اتباع سایر کشورهای جهان به ویژه دانشجویان غیر ایرانی هستند.

پوستر دومین جشنواره بین‌المللی شعر مولود کعبه امروز با حضور یوسف امینی قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین جواد مهدوی‌نسب رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان خراسان رضوی و جمعی از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد رونمایی شد.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۱۱ واحد و ۶ مرکز آموزشی است.در حال حاضر حدود ۶۱ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که ۲۰ درصد از این تعداد در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز شامل هشت دانشکده و دو گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی بین المللی است که حدود ۳۲ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل می‌باشند که از این تعداد ۳۰ هزار دانشجو در رشته‌های غیرپزشکی و ۲ هزار دانشجو در رشته‌های پزشکی هستند.

هشت درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می‌دهند و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می‌کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.