سخنگوی کرملین گفت که ولادیمیر پوتین برنامه‌ای جهت شرکت در نشست شرق آسیا که قرار است از ۱۰ الی ۱۳ نوامبر (۱۹ الی ۲۲ آبان) در کامبوج برگزار شود، ندارد.

کرملین: پوتین در نشست شرق آسیا شرکت نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «چنین سفری برنامه‌ریزی نشده است.»

اما این در حالیست که در ماه سپتامبر یوری اوشاکوف، دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته بود پوتین برنامه سخنرانی در چندین نشست از جمله نشست شرق آسیا را دارد. ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۲۰ از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت کرد. همچنین در اکتبر ۲۰۲۱ در شانزدهمین نشست شرق آسیا به میزبانی برونئی از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشت. امسال، کامبوج میزبان این نشست خواهد بود.

نشست شرق آسیا عرصه‌ای برای گفت‌وگوی استراتژیک میان رهبران منطقه آسیا- پاسیفیک درخصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات منطقه‌ای است. این نشست در سال ۲۰۰۵ به منظور ارتقاء همکاری میان مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) و شرکای آن – روسیه و آمریکا (که هر دو در سال ۲۰۱۰ در نشست شرق آسیا عضو شدند)، چین، کره جنوبی، ژاپن، هند، استرالیا و نیوزیلند تاسیس شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.