انتخابات

حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدجعفر طباطبایی، از اساتید حوزه علمیه خراسان و از خطبای مشهدی و امام جماعت حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام صبح امروز دارفانی را وداع گفت و به ملکوت اعلا پیوست.

حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی درگذشت + زندگینامه

به گزارش قدس خراسان آنلاین، این خطیب شهیر و استاد اخلاق عمر خویش را در راه نشر و ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و تربیت طلاب علوم دینی گذراند.

این خطیب توانا در سال ۱۳۱۷ در رفسنجان متولد شد و از سن ۱۲ سالگی جهت فراگیری علوم دینی راهی حوزه علمیه مشهد گردید. سپس برای ادامه تحصیل علوم دینی، ابتدا به قم و سپس به نجف اشرف عزیمت گزید. وی بیش از ۶۵ سال به تحصیل و تذهیب و تدریس مبادرت ورزید.

مرحوم طباطبایی، معلم اخلاق و مدرس در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، از شاگردان مرحوم آیت الله حاج شیخ هاشم و آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی بود و پای دروس بزرگان این حوزه تربیت یافت و در دوران پربرکت زندگی خویش نسبت به وعظ و مجالس اهل بیت علیهم السلام و بیان معارف ایشان بسیار کوشا بود.

گفتنی است که مراسم تشییع پیکر آن عالم ربانی فردا پنجشنبه ۱۴۰۱/۸/۱۹بعد از نماز ظهر و عصر از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام برگزار می شود.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.