انتخابات

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: 829301

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: با توجه به پراکندگی کتابخانه‌های عمومی و کمبود فضای کتابخانه‌ای، ۲۲ سالن مطالعه خصوصی در مشهد فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۲۲ سالن مطالعه خصوصی در مشهد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان با اشاره به فعالیت ۲۲ سالن مطالعه خصوصی در مشهد اظهار کرد: با توجه به پراکندگی کتابخانه‌های عمومی و کمبود فضای کتابخانه‌ای، سالن‌های مطالعه نیاز دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگرانی را که صرفا به دنبال فضای برا مطالعه می‌باشند برآورده می‌سازد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: اکنون تعداد سالن‌های مطالعه دارای مجوز در سطح استان خراسان رضوی شامل ۳ سالن مطالعه در تربت حیدریه، یک سالن مطالعه در سبزوار، یک سالن مطالعه در تربت جام، یک سالن مطالعه در نیشابور و ۲۲ سالن مطالعه در مشهد در حال ارائه خدمات هستند.

وی در بیان امکانات این سالن‌ها توضیح داد: از جمله امکانات این سالن‌ها می‌توان به زیربنای ۱۲۰ مترمربع مفید، درب ورودی مستقل، وجود سیستم مناسب گرمایش و سرمایش، تایید استحکام بنا از کارشناس رسمی دادگستری اشاره کرد.

به گفته حجت‌الاسلام سبزیان، با توجه به پراکندگی کتابخانه‌های عمومی و کمبود فضای کتابخانه‌ای، سالن‌های مطالعه نیاز دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگرانی را که صرفا به دنبال فضای برای مطالعه هستند برآورده می‌سازد.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی شرایط عضویت و گروه سنی هر سالن مطالعه بستگی به سالن مطالعه دارد، اما بصورت کلی بیشتر مراجعین دانش آموزان، دانشجویان و محققین در گروه‌های سنی مختلف هستند.

وی درباره چگونگی ثبت درخواست و فعالیت این سالن‌ها بیان کرد: طبق مصوبه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ادارت کل کتابخانه‌های عمومی هر استان، در پی مراجعه به سامانه ثبت درخواست توسط موسسان سالن‌های مطالعه، برای به بازدید از فضا و شرایط موجود اقدام می‌کند.

به گفته حجت‌الاسلام سبزیان، پس از بررسی‌های انجام شده طبق استانداردهای ارائه شده از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسط کارشناسان حوزه‌های مختلف اعم از عمران و امور کتابخانه‌ها هر استان و بررسی نهایی، مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در بیان فعالیت غیرمجاز سالن‍‌های خصوصی کشور تصریح کرد: طبق دستور العمل ابلاغی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همه سالن‌های مطالعه باید از نهاد کتابخانه‌های عمومی مجوز فعالیت دریافت کنند. همچنین در زمینه تخلفات می‌توان بر اساس گزارشات مردمی اقدامات لازم را انجام داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.