مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۵۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۱۵۲.۵ میلیون دلار در استان ثبت شده است.

ثبت ۵۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان آنلاین، رضا خواجه نائینی اظهار کرد: از ۵۶ طرح سرمایه گذاری یاد شده ۴۱ طرح به ارزش ۱۴۳.۶ میلیون دلار در هیات سرمایه گذاری خارجی کشور به تصویب رسیده و ۱۵ طرح در حال اخذ مصوبه است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: سرمایه‌گذاری خارجی امسال در زمینه‌هایی از قبیل صنعت و معدن، خدمات و گردشگری، ساختمان، حمل و نقل و ارتباطات و کشاورزی انجام شده که از این نظر، بخش صنعت و معدن با ۳۵ طرح سرمایه گذاری رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بخش‌های خدمات و گردشگری با هشت طرح، ساختمان با ۶ طرح، کشاورزی با چهار طرح و حمل و نقل و ارتباطات با سه طرح در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

خواجه نائینی بیان کرد: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از نظر مبلغ در بخش ساختمان به مبلغ ۹۰.۶ میلیون دلار، سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن با ۵۴ میلیون دلار، خدمات و گردشگری با ۵.۷ میلیون دلار، کشاورزی با ۱.۲ میلیون دلار و حمل و نقل و ارتباطات با یک میلیون دلار به ترتیب در جایگاه‌های بعد قرار دارند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در بحث سرمایه گذاری خارجی تصریح کرد: این استان از لحاظ تعداد طرح‌های سرمایه گذاری در سطح کشور رتبه برتر را دارد و پس از آن استان‌های تهران و البرز با اختلاف زیاد پس از خراسان رضوی در جایگاه دوم و سوم کشور قرار دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.