خطیب نماز جمعه تهران ولایت فقیه را به معنای مدیریت توامان علم و عدالت دانست و گفت: از مهمترین عوامل کنترل آسیب‌های قدرت، آراستگی مدیران به تقواست.

ولایت فقیه به معنای مدیریت توامان علم و عدالت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای تهران برگزار شد، با دعوت همه به ویژه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انسان آراسته به تقوا در میدان آزمون‌های متعدد پیروز خواهد بود.

وی با اشاره به توصیه امام علی (ع) به مالک اشتر در زمان قبول مسئولیت ادامه داد: ایشان خطاب به مالک می‌فرمایند، قدرت سیاسی خطرآفرین است و باید مراقب بود، زیرا قدرت مسیر حرکت انسان را مورد تهدید قرار می‌دهد.

خطیب نماز جمعه تهران ولایت فقیه را به معنای مدیریت توامان علم و عدالت دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل کنترل آسیب‌های قدرت در نظام اسلامی، آراستگی مدیران در همه سطوح به ویژه سطوح عالی مدیریت به تقوا و علم است.

وی تأکید کرد: اگر قرآن محور حرکت باشد سه اصل کلیدی شایسته سالاری، عدالت محوری و علم مداری، وحی مداری و قرآن مداری در بالاترین سطوح از برنامه قرار می‌گیرد و قرآن مداری یعنی علم و وحی باید فصل الخطاب باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.