خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: حوادث روزهای اخیر راه را برای کسب تجربه‌ای تعیین کننده و ارتقای جایگاه ملت ایران و جوانان ایران به ملتی تصرف ناشدنی هموار خواهد کرد، دشمنان اسلام بدانند راه را برای افزایش اعتبار سیاسی ایران هموار کرده اند.

دشمنان اسلام بدانند راه را برای افزایش اعتبار سیاسی ایران هموار کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، نمازجمعه این هفته تهران -۲۲ مهر- به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب موقت نماز جمعه در دانشگاه تهران و با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

ابوترابی فرد در فرازی از خطبه اول نماز جمعه این هفته با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) گفت: هفته وحدت، هفته تحکیم وحدت‌ها، اصول و ارکان اقتدار امت اسلامی است.

خطیب نماز جمعه با ذکر اوصاف حضرت رسول بیان داشت: پیامبر مکرم اسلام شخصیتی است که در پرتو انوار توحید و دستیابی به عالی‌ترین مقامات انسانی حلقه ارتباط ملک و ملکوت است، حضرت محمد(ص) راه را برای ارتقای حیات اجتماعی هموار نمود.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: سرشت انسان خُلق و خوی اوست، خُلق حالی است برای نفس انسان که او را بدون فکر و تامل به سوی کارهایی بر می انگیزد که علم ان را رمز تعالی انسان دانسته است. انسان آراسته به اخلاق به سهولت به سوی ارزش‌ها و فضائل گرایش دارد. وفا به عهد، ادای امانت، حمایت از مظلوم، دوستی به خاطر خدا، نداشتن درخواست از انسان‌ها و ترس و امید نسبت به خدا از ویژگی انسان‌های آراسته است.

حجت الاسلام ابوترابی در خطبه های سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به آشوب‌های اخیر اظهار داشت: حوادثی که این روزها شاهد آن بودیم بدون تردید برای یک نظام سیاسی پویا، مقتدر، کارآمد که در اندیشه فهم چالش‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی پیش روی خود است، راهی برای خلق قدرت برای ملت ایران است. همانطور که دفاع مقدس به میدانی برای به فعلیت رسیدن استعدادهای نهفته، خود باوری ملی، خود کفایی دفاعی و جهش علمی و توسعه دانش و فناوری بنیادی تبدیل شد و راه را برای شکل گیری قدرت منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مقاوت در دنیای اسلام هموار کرد و شبکه در هم تنیده و مقتدر امنیتی فرهنگی و دفاعی را در جهان اسلام شکل داد.

وی تصریح کرد: حوادث روزهای اخیر راه را برای کسب تجربه‌ای تعیین کننده و ارتقای جایگاه ملت ایران و جوانان ایران به ملتی تصرف ناشدنی هموار خواهد کرد، دشمنان اسلام بدانند راه را برای افزایش اعتبار سیاسی ایران هموار کرده اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.