نشریه فکاهی شارلی ابدو، که تمسخر و توهین به مقدسات مسلمانان رکن اصلی فعالیت هایش است؛ اخیرا یک فراخوانی منتشر کرده تا کاریکاتوریست های دنیا، در مسابقه ی این نشریه شرکت کنند. مسابقه ای با موضوع کشیدن کاریکاتور مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران!

گودرزی: شارلی ابدو اگر اسلام و انسانیت را تبلیغ کند باید تعجب کنیم

به گزارش قدس آنلاین، این اولین بار نیست که نشریه شارلی ابدو، با توهین به مسلمانان، قصد تحریک احساسات آن هارا دارد. شارلی ابدو که تا کنون کاریکاتور هایی برای توهین به پیامبر اسلام منتشر کرده بود؛ حالا هم با فراخوانی، کاریکاتوریست های دنیا را به کشیدن کاریکاتور مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران دعوت کرده است. در همین رابطه با عباس گودرزی، کاریکاتوریست مطرح کشور گفت و گو کردیم.

گودرزی: شارلی ابدو اگر اسلام و انسانیت را تبلیغ کند باید تعجب کنیم

عباس گودرزی درباره این اقدام موهن نشریه شارلی ابدو گفت: کاملا طبیعی است که رسانه ها با توجه به سیاست و رویکرد خودشان فعالیت کنند. دشمن،دشمنی خودش را می کند.اقدامات گذشته این نشریه هم به همین دشمنی بر می گردد و این نشریه کاملا نسبت به اسلام و مسلمان ها دشمنی دارد و اگر اسلام و انسانیت را تبلیغ کند؛ بایدتعجب کنیم!

گودرزی در خصوص اقدامات اخیر کاریکاتوریست های ایرانی گفت: ماچند وقت پیش نمایشگاهی راجع به این موضوع داشتیم که امریکا و اسرائیل، به دنبال تجزیه ایران هستند و عواملشان مانند سلطنت طلب ها و کومله هم بازیچه این قدرت ها هستند و ۴۰ کاریکاتور راجع به این موضوع کار کردیم. ما با توجه به خط مشی فکری که داریم؛ کارمان را انجام می دهیم. به قول معروف بهترین دفاع، حمله است و نباید منتظر باشیم آن ها کاری کنند تا ما عکس العملی نشان دهیم.

گودرزی در ادامه گفت: اگر ما از خودمان دفاع کنیم، اثر ندارد اما اگر بگویند کل کاریکاتوریست های ایران، ماهیت هولوکاست را زیر سوال بردند؛ آن وقت است که اثر دارد و همه رسانه های دنیا شروع به دست و پا زدن می کنند. چون هولوکاست خط قرمز آن هاست. وقتی حمله کنیم اثر گذار هستیم و آن ها هم دارند به خط قرمز های ما و چیز هایی که برای محترم است حمله می کنند و کار درست این است که به جای پاسخ به این حرکت،ماهم حمله ای داشته باشیم.

گودرزی: شارلی ابدو اگر اسلام و انسانیت را تبلیغ کند باید تعجب کنیم

گودرزی در خصوص اکتفا نکردن به واکنش محوری گفت: ما اگر به این حرکت پاسخ بدهیم؛ آن ها اتفاقا خیلی خوشحال می شوند! مثلا بنده هم بعنوان یک کاریکاتوریست و هنرمند، وقتی ببینم طرف مقابلم هیچ عکس العملی نشان نمی دهد؛ از کاری که کرده ام دلسرد می شوم؛ ولی وقتی عکس العملی می بینم؛ متوجه می شوم که کارم اثرگذار بوده است.

وی در ادامه گفت: هرکس خط قرمزی دارد. ما وقتی بیاییم روی این پاشنه آشیل ها وقت بگذاریم؛ تاثیرش بسیار بیشتر از این است که اگر مثلا آن ها کاریکاتور رییس جمهور مارا کشیدیند، ماهم کاریکاتور رییس جمهور آن هارا بکشیم. اگر این کار را انجام دهیم؛آن ها می گویند خداروشکر کارمان اثرگذار بود؛ اما اگر بیاییم ایده نابی بدهیم و کار اثرگذاری انجام دهیم؛ بهتر است. مثلا دست روی خط قرمز های آن ها بگذاریم؛ آن وقت کارمان اثر گذار است.

گودرزی: شارلی ابدو اگر اسلام و انسانیت را تبلیغ کند باید تعجب کنیم

گودرزی افزود: حرکتی چندسال پیش با موضوع هولوکاست انجام شد و وقتی این جشنواره برگزار شد؛ همه رسانه های غربی به صدا درآمدند که چرا این هارا می گویید! حتی وزیر خارجه وقت، آقای ظریف هم واکنش نشان داد که این کار را نکنید و شرایط ما در آن جا دارهد سخت می شود. پس وقتی حمله کنیم؛ خیلی اثرگذار تر است تا اینکه بخواهیم مدام دفاع کنیم.

خبرنگار: فاطمه سادات حمدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.