وزیر نیرو گفت: ما در برق با ۲ ناترازی مواجه هستیم. ناترازی اول فاصله بین تولید و تقاضای برق و ناترازی دوم ناترازی اقتصادی است.

موافقت نمایندگان با اصلاح تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۱

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه ۵ دی باتقاضای دو فوریت برای اصلاح تبصره ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور موافقت کردند.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در روند تصویب دوفوریت لایحه مذکور اظهار کرد: ما در برق با ۲ ناترازی مواجه هستیم. ناترازی اول فاصله بین تولید و تقاضای برق است که با برنامه ریزی های انجام شده در برنامه ای که به مجلس ارائه شد، تلاش می کنیم این ناترازی را به حدقل برسانیم و ناترازی دوم ناترازی اقتصادی است.

وی افزود: این ناترازی ها باعث شد نتوانیم به تعهدات خودمان عمل کنیم. بر اساس گزارشی که داشتیم برنامه ریزی کردیم در ظرف زمانی مشخص بدهی های خود را تسویه کنیم.

وزیر نیرو گفت: بر اساس لایحه مصوب دولت پیش بینی کردیم ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق دولتی منتشر شود تا به وسیله آن بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم. از نمایندگان می خواهیم به دوفوریت این طرح رای مثبت دهند تا این ناترزای اقتصادی را کاهش دهیم.

محرابیان در پایان گفت: پرداخت بدهی ها، در تامین برق نیروگاه‌های کشور و برق مورد نیاز برای ماه های آتی به ویژه تابستان روبرو نقش کلیدی دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.