رؤسای جمهور ترکیه و پوتین در تماس تلفنی درباره روابط دو کشور، موضوع سوریه و همچنین ایجاد هاب گازی در ترکیه به گفتگو پرداختند.

سوریه و ایجاد هاب گازی در ترکیه؛ موضوع رایزنی اردوغان و پوتین

به گزارش قدس آنلاین طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره موضوعات مختلفی همچون؛ انرژی، روابط دو جانبه، جنگ اوکراین، و موضوعات منطقه‌ای از جمله سوریه، بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی تاکید داشت که، ترکیه قصد دارد برنامه خود برای ایجاد یک مرکز ذخیره گاز طبیعی را تکمیل کند.

وی گفت: این کشور قصد دارد گام‌های محسوسی در این باره بردارد.

اردوغان همچنین درباره سوریه نیز اظهار کرد که؛ باید گام‌های ملموسی برای پاکسازی دو منطقه «تل رفعت» و «منبج» از حضور عناصر کُرد برداشته شود.

اردوغان همچنین به موضوع طرح انتقال غلات و تبادل اسرا و ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه زاپاروژیا اشاره کرد و گفت که مذاکراتی که در این خصوص صورت گرفته نتایج مثبتی در پی داشته است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه خواستار انجام مذاکرات برای صلح و پایان درگیری و همچنین آتش‌بس یکجانبه برای حمایت از این روند شد.

براساس اخبار منتشر شده، گفت‌وگوی پوتین و اردوغان درباره تشکیل هاب گازی در ترکیه، در حالی است که «فاتح دونماز» وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه روز گذشته اعلام کرد که کار روی پروژه هاب گازی در منطقه غرب آسیا به پیشنهاد روسیه، آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.