مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی شبانه روز گذشته از ۲۴ ایستگاه هواشناسی این استان گزارش بارندگی ثبت شده است.

گزارش بارندگی در ۲۴ ایستگاه سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین محسن حیدری شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در شبانه روز گذشته از ۲۴ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان شامل زابل ۱.۶، هامون ۳.۶، حرمک ۳.۸، زهک۲.۳ نصرت آباد ۱.۳ و سیادک ۳.۵ میلی متر بوده است.
وی بیان کرد: از بعداز ظهر امروز تا اواخر وقت چهارشنبه ۲۱ دی با ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان شاهد بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات به صورت بارش برف و در مناطق مرکزی وزش باد شدید پیش‌بینی می شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچین از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت شنبه ۲۴ با ورود توده هوای سرد به این استان شاهد کاهش دما ۱۲ تا ۱۵ درجه‌ای برای نیمه شمالی، مرکزی و جنوبی این استان هستیم.
وی اظهارداشت: از بعدازظهر چهارشنبه تا پایان هفته روی دریا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و دریا مواج و متلاطم خواهد.
حیدری تصریح کرد: شهروندان ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری نسبت به تامین، توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی کنترل ضدیخ رادیاتور خودروها، احتیاط در عملیات بتن ریزی و استفاده از لباس گرم اقدام کنند.

وی بیان کرد: کشاورزان تأمین حامل های انرژی، محافظت از محصولات کشاورزی، تخلیه آب سمپاش‌ها و سامانه های آبیاری تحت فشار، مراقبت از کندوهای زنبور عسل، تنظیم دما و رطوبت و تهیه سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی نظیر مرغداری ها، دامداری ها و گلخانه ها، محافظت از دام در برابر سرما و نگهداری آن در مکان مناسب و شکستن یخ سطح آب و هوادهی استخرهای پرورش ماهی برای کاهش خسارات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مواج بودن دریا منع شنا و تفریحات دریایی احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط تمامی فعالان دریایی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.