اوکراین از آغاز جنگ حدود ۴۸.۵ میلیارد دلار کمک نظامی از غرب دریافت کرده است؛ رقمی که تقریبا با بودجه دفاعی ۲۰۲۲ روسیه برابری می‌کند.

کمک‌های نظامی غرب به اوکراین به اندازه بودجه دفاعی ۲۰۲۲ روسیه است

به گزارش قدس آنلاین، کمک‌های نظامی غرب به اوکراین تقریبا به ۹۵ درصد مخارج دفاعی روسیه در سال ۲۰۲۲ (۵۱.۱ میلیارد دلار) رسیده است.

براساس بیانیه‌های رسمی کشورهای کمک‌کننده و گزارش رسانه‌ها، کمک کلی که دولت کی‌یف از کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی از آغاز حمله روسیه به اوکراین دریافت کرده، چیزی بیش از ۱۵۰.۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است. درنتیجه، کل کمک‌های غربی به اوکراین از اواخر فوریه ۲۰۲۲ از خود بودجه اوکراین (حدود ۵۵.۵ میلیارد دلار) سه برابر فراتر رفته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند. از طرفی، روسیه هم در "اقداماتی تلافی‌جویانه" تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی را علیه ایالات متحده، کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.