۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 844313

امام محمد باقر( ع)، اسوه جهاد تبیین. با تبریک ماه رجب، ماه رحمت و مغفرت، نخستین روز این ماه، سال روز فرخنده میلاد باقرالعلوم( ع)، در سال پنجاه و هفت هجری و در شهر مدینه است.

امام محمد باقر( ع) اسوه جهاد تبیین

به گزارش قدس آنلاین، امام محمد باقر( ع)، اسوه جهاد تبیین. با تبریک ماه رجب، ماه رحمت و مغفرت، نخستین روز این ماه، سال روز فرخنده میلاد باقرالعلوم( ع)، در سال پنجاه و هفت هجری و در شهر مدینه است.

آن حضرت که آخرین بازمانده انقلاب عظیم حسینی( ع)در کربلا بود، از سال نود و پنج هجری، رهبری فکری و فرهنگی مسلمانان راستین و پاکباخته را در روزهای غربت و مظلومیت حقائق دینی و الهی، برعهده گرفت.

غبارهای عظیم تحریف سنت راستین نبوی( ص) و مهجوریت قرآن، نتیجه اش تسلط شجره خبیثه و سلسله ناپاک، سفاک، عیاش و پلید بنی امیه از تیره مروان بن حکم بر سرزمین های اسلامی گردیده بود، همان مروان و پدرش که دشمنان پیامبر( ص) بودند و به تصریح منابع اهل سنت، توسط نبی مکرم اسلام( ص) به دلیل اقدامات فتنه گرانه شان، تبعید شده بودند و متاسفانه این دستور پیامبر اکرم( ص) که مخالفت با او بنا بر صریح قرآن، حرام است،پس از رحلت ختمی مرنبت( ص) نادیده انگاشته شده و نتیجه اش در دراز مدت، تسلط بنی امیه و تیره مروانیان بر اسلامیان گردید.

اینها همه نتیجه ناآگاهی امت اسلام از مغز و اساس آموزه های نبوی( ص) و تحریف شدن حقائق، توسط باند تبلیغاتی و جاعلین حدیث و در یک کلام، رسانه های مزدور مستکبرین اموی و مروانی بود که نمی گذاشت، آموزه های واقعی از حقیقت قرآن و سنت به مردم برسد.

نقش امام محمد باقر( ع) در این دوران، تبدیل شدن به الگوی عملی جهاد تبیین و روشنگری بود و باقرالعلوم یا شکافنده دانش ها نیز حکایت از همین معنا می نماید.آن حضرت، با تربیت شاگردانی که هر کدام توانستند، نهضت علمی و تبیینی در مناطق مختلف، ایجاد نمایند، به پایه گذاری و تداوم مسیر جهاد تبیین، کمک شایانی نمود.امام ، در بیانی عالی فرمود: حقیقت کمال انسانی، اوج و تعالی واقعی او در دین فهمی و درک درست داشتن از حقیقت آموزه های الهی، تنظیم صحیح زندگی مادی و اقتصاد در معیشت و شکیبایی در سختی های وارده در میدان جهاد الهی است.

( الکمال کل الکمال، التفقه فی الدین و تقدیر المعیشه و الصبر فی النائبه) بنابراین ما با الگو گرفتن از آن پیشوای راستین و رهبر فرزانه امت اسلام و آزادگان جهان در همه اعصار و امصار، بایستی ضمن تلاش مجاهدانه و خستگی ناپذیر در میدان جهاد تبیین و هم در عرصه های تولید و اقتصاد مقاومتی در برابر دشمنان بنی امیه ای و مروانی صفت زمانمان، که در صدد شکستن و تضعیف پاسداران طریق آزادگی و انسانیت و مدافعین حریم انسانیت و ملت هستند در صفی متحد باشیم و دشمنان خارجی، داخلی ، نفوذی ها و فتنه گران در مقابل مکتب پویای اهل بیت( ع) و انقلاب اسلامی برگرفته از این مکتب زنده را با روشنگری نسل جوان، ناکام گذاریم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.