ب️ه گزارش قدس آنلاین، «عیسی زارعپور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کانال «بله» خود با انتشار پستی نوشت: امروز یکی از دوستانم تصویر انتقاد یکی از هموطنان را با این مضمون که «هموطنان عزیز ساکن خارج از کشور برای ارتباطات با خانواده خود در ایران دچار مشکل هستند» را برایم فرستاد.
وی افزود: برقراری یک تماس تصویری باکیفیت برای افرادی که به علت بُعد مسافت امکان دیدار حضوری ندارند بسیار لذتبخش است. راستش را بخواهید خود من هم در زمان تحصیل در خارج از کشور از سرویسهای ارتباط تصویری مختلفی برای تماس با خانواده استفاده میکردم و الان دقیقا حس این افراد را درک می کنم. ️
وزیر ارتباطات تاکید کرد: از آنجاییکه تا قبل از این بخش قابل توجهی از ارتباطات تصویری بر بستر یک پلتفرم خارجی انجام میشد که اکنون با توجه به دستور مراجع ذیصلاح فعالیت آن در کشور محدود شده، ممکن است برخی از خانوادهها نیز به علت عدم آشنایی با پلتفرمهای خارجی و داخلی دیگری که امکان تماس صوتی و تصویری دارند، برای ارتباط با عزیزان خود در خارج از کشور دچار مشکل شده باشند.
زارعپور با تشکر از فردی که این گلایه را منتشر کرده است، افزود: آنطور که معلوم است هنوز همه مردم از امکانات پیام رسان های داخلی اطلاع کافی ندارند و از این جهت لازم است مدیران این پلتفرم ها در خصوص معرفی توانمندی و امکانات آنها به عموم مردم تدبیر جدی کنند. ️
وی خاطرنشانکرد: تماس صوتی و تصویری با کیفیت در پلتفرم های ایرانی بله، روبیکا و سروش پلاس نیز وجود دارد. در این مدت نیز افراد زیادی از اعضای کابینه گرفته تا تجار و دوستان برای برقراری ارتباط تصویری در سفرهای خارجی، از سرویس تماس تصویری پلتفرم های داخلی استفاده کرده که تجربه آنها نیز رضایت بخش بوده است.
وزیر ارتباطات خاطرنشانکرد: البته چندین پلتفرم و سرویس خارجی هم مثل ایمو، گوگل میت، اسکایپ و غیره برای برقراری تماس تصویری در دسترس هستند. این نوشته به این معنی نیست که پلتفرمهای داخلی در وضعیت کاملا ایده آل بوده و هیچ مشکلی ندارند، انشالله با تلاش جوانان کشورمان، حمایت کاربران و دولت، محصولات وطنی مسیر رسیدن به قله های ایدهآل را به سرعت خواهند پیمود.
نظر شما