سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایستگاه دشت بز با ۳۶ میلی متر از شب گذشته تا ساعت ۱۸.۳۰ دقیقه امروز بیشترین میزان باران را ثبت کرده است.

بیشترین بارش کهگیلویه و بویراحمد در دشت بز به میزان ۳۶ میلی‌متر ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین علی کرمی سه شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از شب گذشته تا ساعت ۱۸.۳۰ دقیقه عصر امروز در جاورده ۳۲.۵،ممبی ۳۲،موشمی زیلایی ۳۱،لنده ۲۸.۲،قلعه رئیسی ۲۷ و منصور خانی کاکان ۱۹ میلی متر باران گزارش شده است.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین در مناطقی چون سوق ۱۹،مارگون ۱۸،دیل ۱۷،چرام ۱۶،دهدشت ۱۲.۵،تنگ رواق ۱۱.۵،باشت ۱۰.۵،یاسوج و کریک و تلگاه هشت،چیتاب ۷.۸، لیکک ۷.۵،بوستان ۶،امامزاده جعفر ۴.۵ و سرتنگ تامرادی ۴.۵میلی متر باران باریده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بارش های این سامانه در شهرستان های دنا،بویراحمد ومارگون به صورت برف است و انتظار می رود از امشب شاهد لغزندگی و یخ زدگی جاده های این مناطق باشیم اما از فردا بارش ها به صورت باران خواهد بود.

فرمان فرامین تاکید کرد: اوج فعالیت این سامانه بارشی از اواخر امشب، بامداد تا عصر فردا پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد:میانگین بارش باران این استان در سال زراعی جاری تا روز سوم بهمن ماه ماه به ۳۷۳ میلی متر رسیده بود که بیشتر از میانگین بلند مدت است.

وی افزود: میانگین بارندگی کهگیلویه و بویراحمد تا این زمان از سال آبی ۳۱۹ میلی متر است که ۵۳.۹ میلی متر کمتر از باران های امسال است.

فرامین بیان کرد: میزان بارش باران مهر امسال تا روز سوم بهمن در یاسوج ۴۳۵، سی سخت ۴۱۶، مارگون ۳۷۹، دوگنبدان ۳۰۵، دهدشت ۳۷۳، لیکک ۲۹۰، چرام۴۰۰ گزارش شده است.

وی عنوان کرد: میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۰ میلیمتر است.

کرمی تاکید کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در ایستگاه یاسوج ۷۹۶، سی سخت ۶۹۶.۷، دوگنبدان ۴۳۷.۴، دهدشت ۵۰۳، لیکک ۴۰۶.۷ ، مارگون ۶۲۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلی متر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.