تحولات منطقه

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۸۴۸۲۶۱

با رشد اقتصاد جهانی، نابرابری های اقتصادی نیز رو به افزایش است.

گران‌ترین خودروهای جهان
زمان مطالعه: ۲۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، با رشد اقتصاد جهانی، نابرابری های اقتصادی نیز رو به افزایش است. به ازای هر صد مدیر عامل و صاحب کسب‌وکار میلیونر، ما یک سرمایه‌دار میلیاردر داریم تا ثابت کنیم که اختلاف بین ثروتمندان و فوق‌ثروتمندان در حال افزایش بوده است. بهترین مطالعه موردی این پدیده را می توان در صنعت خودروسازی یافت که شروع به پذیرایی از این جمعیت در حال افزایش ثروتمندان کرده است.

اخیراً، محوطه نمایشگاه خودرو ژنو و Concours d’Elegance مملو از وسایل نقلیه فوق‌العاده گران‌قیمت و با تولید محدود شده است تا مشتریانی را که در حال افزایش هستند، مورد نیاز خود قرار دهند که به چیزی بسیار خاص‌تر از محصولات معمولی فراری، بنتلی و پورشه شما نیاز دارند. برای متمایز شدن از هوی پولوی کلکسیونرهای خودرو. بنابراین، در اینجا یک راهنمای جامع برای گران‌ترین نمادهای مدرن خودرو وجود دارد که باعث می‌شود محصول همیشگی شما از سوپراسپرت‌ها شبیه خودروهای اقتصادی به نظر برسند.

۱۰- فراری LaFerrari

قیمت: ۱ میلیون ۴۲۰ هزار دلار

LaFerrari همانطور که از نامش پیداست، ماشین هاله فراری است. پیشرانه هیبریدی V-۱۲، گذشته باشکوه مارک ایتالیایی را جشن می گیرد و همچنین آینده را در نزدیکی پایان دوران احتراق داخلی نشان می دهد. اگر اکنون قصد داری، یک LaFerrari خریداری کنید، انتظار داشته باشید که بین ۵,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار در یک بلوک حراج بپردازید.

فراری لافراری شاید یکی از شاخص ترین خودروهای قرن حاضر باشد. این بیانیه از این واقعیت ناشی نمی شود که قبلاً عنوان گران قیمت ترین خودروی قرن بیست و یکم فروخته شده در یک حراجی را تضمین کرده است. شاید دلیل اصلی اهمیت آن این باشد که این هایپرکار ایتالیایی به تنهایی بهترین های گذشته خودروی باشکوه ما را نشان می دهد و آن را با فناوری آینده نگر ترکیب می کند که فصل بعدی حرکت شخصی را نشان می دهد.

برای تکرار بیانیه آخر، این امر با ترکیب یکی از قدرتمندترین موتورهای V-۱۲ ساخته شده با یک موتور الکتریکی و بسته باتری به دست می آید. این چیدمان ترکیبی بهترین شجره‌ی مسابقه‌ای فراری را به نمایش می‌گذارد و در عین حال ثابت می‌کند که گذشته و حال می‌توانند در هماهنگی کامل با هم زندگی کنند. به‌عنوان جانشین فراری افسانه‌ای انزو، لا فراری می‌بایست از هر نظر قابل درک باشد، حداقل یک جهش کوچک به جلو نسبت به نسل قبلی خود و این امری بزرگ بود. اما La Ferrari یک شگفتی تکنولوژیک و قطعه مهمانی، پیشرانه هیبریدی آن است. نیروبخش فراری La Ferrari یک موتور ۶.۳ لیتری V-۱۲ تنفس طبیعی است که مشابه آنچه در F۱۲ و ۸۱۲ Superfast یافت می شود. در این حالت در مجموع ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۵۱۶ پوند فوت گشتاور تولید می کند.

با این حال، این موتور با یک موتور الکتریکی ۱۶۱ اسب بخاری و بسته باتری ۲.۲ کیلووات ساعتی همراه است که مجموع خروجی سیستم را به ۹۵۰ اسب بخار می‌رساند. با این حال، برخلاف سایر سیستم‌های هیبریدی، تنها هدف این سیستم کمک به V-۱۲ با پر کردن شکاف‌های گشتاور است. و هیچ کابل ضعیفی برای شارژ بسته باتری وجود ندارد – در نهایت این پریوس نیست. از آنجایی که LaFerrari فقط دارای ترمز احیا کننده است، برای شارژ مجدد باتری باید خودرو را رانندگی کنید. نتیجه همه این جادوگری هیبریدی پیشرفته این است که وقتی پشت فرمان یک لافراری قرار می گیرید، سیستم هیبریدی در پس زمینه ناپدید می شود و چیزی که برای شما باقی می ماند یک هایپرکار است که در نحوه ارائه آن بسیار طبیعی است. قدرت و یخ در بالای آن باید همان موسیقی متن V-۱۲ دستکاری نشده باشد.

۹- پاگانی Huayra Range

قیمت: ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار

در میان گران ترین خودروهای جهان پاگانی بیش از دو دهه است که وسواس خودرویی را بازتعریف کرده است و سری Huayra پرچمدار کنونی آنها است که در تکرارهای متعدد خود، پوششی از عملکرد و مهارت را پیش برده است. هوراسیو پاگانی مردی است که در پشت این برند رویایی است که راه خود را به کتاب‌های تاریخ خودرو باز کرده است. اولین تلاش هوراسیو در Pagani Automobili S.p.A، زوندا بود، یک داستان موفقیت که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، و پس از یک دهه ساخت و تکمیل زوندا، او جانشین هایپرکار نمادین Zonda را در قالب Pagani Huayra جدید به ما داد.

این هایپرکار کاملاً جدید پاگانی، درست مانند سلف خود، در وهله اول به عنوان یک قطعه از هنر جنبشی طراحی شده بود که از عجیب‌ترین موادی که تاکنون با خودروها در ارتباط بوده‌اند، ساخته شده است؛ اما این خودرویی هم بود که رانندگی کردنش به همان اندازه که نگاه کردن به آن راضی‌کننده بود، و اگر یک پاگانی را در پوستری دیده‌اید یا به اندازه کافی خوش شانس بوده‌اید که در حضور یکی از آن‌ها باشید، می‌دانید که به اندازه ستایش است. Huayra فوق العاده کمیاب به دلایل مختلف این لیست منحصر به فرد را ایجاد می کند. مانند بسیاری از اقلام لوکس بسیار گران‌قیمت که در انحصارات به چشم می‌خورد، هوآیرا را فقط کسانی می‌فهمند که هنر و صنایع دستی خوب را قدردانی می‌کنند، اما فقط افرادی می‌توانند از این توانایی‌ها و همچنین جیب‌های عمیق لذت ببرند.

به همین دلیل است که جایگاه خود را در لیست گران ترین خودروهای جهان به دست آورده است. به انحصار آن اضافه می شود، دوره تولید کمیاب آن که تنها ۱۰۰ دستگاه تولید شده است. حتی مدل‌های انحصاری‌تر از نسخه اصلی با تعداد تولید کمتر پیروی کردند. Huayra فقط یک خودرو نیست، یک مرد و میراث اوست، به همین دلیل است که صحبت در مورد نسخه اصلی و کنار گذاشتن تمام نسخه‌های ویژه دیگر از معادله جرم است.

پاگانی هوایرا اصلی در سال ۲۰۱۱ در دفتر مرکزی پیرلی در میلان معرفی شد. Huayra، درست مانند جانشین خود، تلفیقی هماهنگ از مهندسی آلمانی و طراحی ایتالیایی بود. نیروبخش اولین و تمامی نسخه های دیگر این هایپرکار، یک موتور ۶.۰ لیتری توئین توربو V-۱۲ با منبع AMG بود که به سفارش مرسدس به طور انحصاری برای هوایرا ساخته شد. اکنون، این ممکن است شبیه کاهشی نسبت به مرسدس-AMG V-۱۲ ۷.۳ لیتری تنفس طبیعی باشد که به زوندا اصلی نیرو می‌داد و به خاطر صدای جذاب اگزوزش معروف بود، اما کسانی که هوایرا را تجربه کرده‌اند، می‌توانند به این موضوع اشاره کنند.

۸- فراری Monza

قیمت: ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار

فراری مونزا SP۱ و SP۲ اولین مدل‌های جدیدترین سری Icona اتومارک ایتالیا هستند. با الهام از ۷۵۰ و ۸۶۰ Monza برنده مسابقه دهه ۱۹۵۰، سری موزا تنها به ۴۹۹ دستگاه محدود شده و قیمت پایه ۱۸۰۰۰۰۰ دلار خواهد داشت. تحت فرمانروایی خود پیرمرد انزو، فراری خالص‌ترین بیانگر مسابقات اتومبیل رانی و پرفورمنس بود. این مرد وارد تجارت اتومبیل های جاده ای شد فقط برای تامین هزینه های اشتیاق خود برای مسابقه – این وسواس فراری بود، و این امر اسب سواری را به خانواده سلطنتی اتومبیل تبدیل کرد.

متأسفانه فراری مدت‌هاست که از بین رفته است و مانند هر خودروساز دیگری، فراری عمدتاً برای ادامه فعالیت خودروها می‌سازد. این منجر به مجموعه‌ای از خودروها شده است که با معرفی القایی اجباری و هیبریدیزاسیون، از جمله موارد دیگر، جوهر برند را تضعیف کرده‌اند. این آنها را سریع اما با احساسات بسیار کمتر می کند، و یک ماشین ایتالیایی بدون احساس چیست؟ اما حتی فراری نیز مستحق بدی است، و آنها با خلق شاهکارهایی با کارایی محدود که اتفاقاً برخی از گران‌ترین خودروهای جهان نیز هستند، به آن دست می‌یابند. آخرین نفری که به این گروه نخبه پیوسته است، دوقلوهای فراری مونزا هستند.

فراری مونزا با استفاده از شاید بهترین فراری تولیدی دهه، یعنی ۸۱۲ سوپرفست به عنوان پایه، یک “بارچتا” است که ایتالیایی بدون شیشه جلو است و بخشی از آخرین سری Icona فراری است که در بالای خط فعلی فراری قرار دارد. بالا اما این واقعیت که از خودروهای مسابقه ای نمادین فراری دهه ۵۰ الهام گرفته شده است، به این معنی نیست که یک یادگار پیچیده در پوست مدرن است.

مونزا یک شگفتی تکنولوژیکی است که از قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی تولیدی استفاده می کند، موتور ۶.۵ لیتری V-۱۲ با دور بالا با ۷۹۹ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ پوند فوت گشتاور که به آن اجازه می دهد در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد و دارای چهره است. حداکثر سرعت ذوب ۱۸۸ مایل در ساعت همچنین بسیاری از امکانات رفاهی موجود مدرن از جمله رادیو، گزینه اضافه کردن Apple CarPlay و یک سیستم هوشمندانه شیشه جلو را در اختیار دارد. دومی دارای دریچه هایی روی کاپوت است تا هوا را به محفظه ای هدایت کند که هوا را فشرده کرده و آن را از شکافی درست در جلوی داشبورد خارج می کند. ماهیت مکانیکی سیستم به این معنی است که هر چه سریعتر حرکت کنید، تلاطم کمتر می شود.

۷- مک لارن Elva

قیمت: ۱ میلیون ۸۷۰ هزار دلار

مک لارن الوا در بین گران ترین خودروهای جهان خودروی پنجم در سری Ultimate مک لارن است. این مک‌لارن بی‌کلاس با تولید محدود به ۱۴۹ دستگاه، قیمت اولیه ۱۸۳۰۰۰۰ دلار دارد. چراغ‌های عقب الوا به طرز مشکوکی شبیه مک لارن ۵۷۰ است که ممکن است باعث شود مردم برچسب قیمت ۶ رقمی آن را زیر سوال ببرند، اما در واقعیت، این مک لارن P۱ است که بیشتر قطعات آن برای سبک‌تر کردن آن حذف شده است. این به معنای خلاص شدن از شر آن اسپویلر بزرگ، شیشه جلو و در نتیجه کاهش نیروی رو به پایین است. با این حال، تنها چیزی که مکلارن P۱ می‌توانست بیشتر از آن استفاده کند، نیروی رو به پایین بود، زیرا حتی با پیشرفته‌ترین سیستم هوای فعال در آن زمان، کار بسیار سختی داشت تا انتهای دم خود را از لغزش حفظ کند.

اما مک لارن نوید مشارکت بیشتر راننده را می دهد و پسر این خودرو را ارائه می دهد. موتور V۸ توئین توربوی ۸۰۴ اسب بخاری همان سنا با کمی دور بیشتر است که مشتق شده از P۱ منهای سیستم هیبریدی بود. این گیربکس به همان گیربکس ۷ سرعته متصل می شود و ارقام گشتاور بدون تغییر در ۵۹۰ پوند فوت باقی می‌ماند. اجزای مکانیکی مهم مانند ترمزهای کربن سرامیکی، وان کربنی، و سیستم تعلیق مشابه، البته با اصلاحات جزئی، از سنا منتقل شده‌اند.

این به یک تجربه سوپربایک روی چهار چرخ تبدیل می شود. Elva خودروی گران قیمتی است و قیمت تقریباً ۲,۰۰۰,۰۰۰ دلاری آن ممکن است برای خودرویی که در اصل مک لارن سنا با قطعات گران قیمت است کمی زیاد به نظر برسد، اما این نمی تواند دور از واقعیت باشد. الوا علیرغم ماهیت سخت‌کوشش از تمام امکانات رفاهی موجودات برخوردار است. این شامل تهویه مطبوع مناسب، یک سیستم اطلاعات سرگرمی کامل و یک سیستم صوتی درجه یک دریایی می‌شود. اما ویژگی برجسته باید شیشه جلوی مجازی باشد که از یک دریچه بزرگ در جلو همراه با یک پانل بالارونده استفاده می‌کند که ناحیه‌ای با فشار کم ایجاد می‌کند که منجر به یک کابین به شدت کمتر آشفته در سرعت‌های بالا می‌شود. این یک شگفتی از مهندسی مدرن است و نشان می دهد که چرا مک لارن یکی از محبوب ترین برندهای خودرو در جهان است.

۶- بنتلی Mulliner Bacalar

قیمت: ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار

بنتلی باکالار بازگشت بخش مربی‌سازی نمادین این برند، مولینر را نشان می‌دهد. تنها ۱۲ دستگاه از این اسپیدستر سفارشی با قیمت ۱۹۰۰۰۰۰ دلار تولید خواهد شد. بنتلی مترادف با ثروت است و بسیاری آن را در بهترین حالت خود در نظر می گیرند. اما بنتلی مولینر باکالار کرمی از برند نمادین خودرو است که به سادگی از سایر بنتلی ها در همه جنبه ها از جمله قیمت پیشی می گیرد. باکالار بر اساس کانسپت EXP ۱۰۰ GT، بازگشت مولینر را به‌عنوان بخش سفارشی ساخت خودروی بنتلی نشان می‌دهد و باکالار تنها اولین خودرو در ردیف خودروهای ساخت قطار است که به ارزش این سرعت‌سنج سفارشی می‌افزاید.

از نظر مکانیکی، بنتلی باکالار تقریباً مشابه کانتیننتال GT است. این موتور دارای همان موتور ۶.۰ لیتری توئین توربو W-۱۲ است که به همان گیربکس ۸ سرعته متصل شده است، اما در این برنامه، قدرت کمی بیشتر با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ پوند فوت گشتاور تولید می کند که به طور تصادفی با کانتیننتال GT یکسان است. سرعتی که پس از رونمایی رسمی باکالار عرضه شد. اما این شاهکار ساخته شده توسط مربی در مورد عملکرد نیست، بلکه جشنی است از هنر زیبای مربیگری و آزادی خلاقانه ای که با آن همراه است.

قدمت مولینر به دهه ۱۵۰۰ باز می‌گردد، زمانی که سفر خود را با ساخت کالسکه‌های لوکس برای خانواده سلطنتی و اشراف آغاز کرد. بازگشت این برند به تقلید از همان حس مناسبت است. در نتیجه، بدنه باکالار چیزی جز دستگیره‌های درهایش با کانتیننتال GT استاندارد ندارد، بقیه کاملاً جدید هستند و حتی عرض مسیر نیز افزایش یافته است تا آن را با شکوه‌تر از خودروی «استاندارد» کند. اما فضای داخلی جایی است که مهمانی واقعی شروع می شود.

بنتلی باکالار بازگشت بخش مربی‌سازی نمادین این برند، مولینر را نشان می‌دهد. تنها ۱۲ دستگاه از این اسپیدستر سفارشی با قیمت ۱۹۰۰۰۰۰ دلار تولید خواهد شد. بنتلی مترادف با ثروت است و بسیاری آن را در بهترین حالت خود در نظر می گیرند؛ اما بنتلی مولینر باکالار کرمی از برند نمادین خودرو است که به سادگی از سایر بنتلی ها در همه جنبه ها از جمله قیمت پیشی می گیرد. باکالار بر اساس کانسپت EXP ۱۰۰ GT، بازگشت مولینر را به‌عنوان بخش سفارشی ساخت خودروی بنتلی نشان می‌دهد و باکالار تنها اولین خودرو در ردیف خودروهای ساخت قطار است که به ارزش این سرعت‌سنج سفارشی می‌افزاید.

از نظر مکانیکی، بنتلی باکالار تقریباً مشابه کانتیننتال GT است. این موتور دارای همان موتور ۶.۰ لیتری توئین توربو W-۱۲ است که به همان گیربکس ۸ سرعته متصل شده است، اما در این برنامه، قدرت کمی بیشتر با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ پوند فوت گشتاور تولید می کند که به طور تصادفی با کانتیننتال GT یکسان است.

سرعتی که پس از رونمایی رسمی باکالار عرضه شد؛ اما این شاهکار ساخته شده توسط مربی در مورد عملکرد نیست، بلکه جشنی است از هنر زیبای مربیگری و آزادی خلاقانه ای که با آن همراه است. قدمت مولینر به دهه ۱۵۰۰ باز می‌گردد، زمانی که سفر خود را با ساخت کالسکه‌های لوکس برای خانواده سلطنتی و اشراف آغاز کرد. بازگشت این برند به تقلید از همان حس مناسبت است. در نتیجه، بدنه باکالار چیزی جز دستگیره‌های درهایش با کانتیننتال GT استاندارد ندارد، بقیه کاملاً جدید هستند و حتی عرض مسیر نیز افزایش یافته است تا آن را با شکوه‌تر از خودروی «استاندارد» کند؛ اما فضای داخلی جایی است که مهمانی واقعی شروع می شود.

۵- پین فارینا Batista

قیمت: ۲ میلیون دلار

پینین فارینا باتیستا اولین تلاش خانه طراحی با تجربه برای ساخت هایپرخودروی برقی خود است. باتیستا با قیمت دو میلیون دلاری که بر اساس Rimac Nevera ۲.۴ میلیون دلاری ساخته شده است، به نظر می رسد یک معامله ۱۹۰۰ اسب بخاری باشد. علاقه مندان به خودرو نیازی به معرفی Pininfarina ندارند. این خانه طراحی نمادین نزدیک به یک قرن است که در تجارت بوده است و در طی آن تقریباً تمام فراری ها به جز ۳۰۸ Dino GT۴ از سال ۱۹۷۳ و La Ferrari از سال ۲۰۱۳ طراحی شده است. مارک ایتالیایی همچنین مسئول شاهکارهایی مانند لانچیا بوده است. Aurelia B۲۴، Alfa Romeo Giulietta Spider، و MGB GT در میان دیگران.

در ادامه معرفی گران ترین خودروهای جهان با ما باشید. با رزومه ای به این چشمگیر، وقتی خانه طراحی اعلام کرد که هایپرکار برقی خود را خواهد ساخت، جای تعجب نیست، انتظارات بسیار بالا بود. این اقدام به ظاهر شدید پس از اتهام Pininfarina توسط غول خودروسازی هندی ماهیندرا انجام شد که منجر به جریان نقدی بسیار مورد نیاز شد. اما با شرکتی که در مجموع فقط ۱۲۵ کارمند دارد و عمدتاً توسط طراحان و نه مهندسان باتجربه با تخصص خودروهای برقی پر شده است، آنها با ریماک تماس گرفتند. این برند کروات برای انجام کارهای خارق‌العاده مانند ساخت ابرخودروهای برقی با قدرت نزدیک به ۲۰۰۰ اسب بخار، تقریباً کشتن ریچارد هاموند با نسخه مفهومی خودروی الکتریکی نامبرده، و اخیراً با به دست آوردن سهام کنترلی در بوگاتی، از جمله موارد دیگر، موج ایجاد کرده است.

در نتیجه، Pininfarina Batista تا حد زیادی بر اساس Rimac Nevera ساخته شده است. با این حال، پینین فارینا اصرار دارد که آن‌ها تغییرات کافی و بیشتری ایجاد کرده‌اند تا به باتیستا هویت خود را بدهند. برای شروع، وان کربنی به طور خاص برای شخصیت دوگانه باتیستا بهینه شده است، زیرا وعده می دهد که یک GT عملکردی باشد، برخلاف Nevera که بیشتر خمیده است. باتیستا همچنین مجهز به بلندگوهایی است که صدا و ارتعاش مناسبی را تولید می‌کنند تا خودرو احساس زنده‌تر و آنالوگ‌تر و کمتر شبیه مدل S Plaid کند. حتی مشخصات باتیستا به اندازه هایپرکار ریماک نورا کرواسی نگران کننده است. ارقام اصلی شامل یک موتور چهار موتوره با ۱۹۰۰ اسب بخار ترکیبی و ۱۷۴۱ پوند فوت گشتاور است که به شتاب مسخره ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت ۱.۸ ثانیه و شتاب ۰ تا ۱۸۵ مایل در ساعت زیر ۱۲ ثانیه منجر می شود. برای رسیدن به حداکثر سرعت ۲۱۷ مایل در ساعت.

۴- مرسدس ای ام جی One

قیمت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار

مرسدس AMG One بلندپروازانه ترین پروژه با نیروگاهی است که مستقیماً از خودروی F۱ قهرمان قهرمانی خارج شده است. AMG-One قول می دهد که فناوری F۱ را با هزینه ۲.۵ میلیون دلار به خیابان ها بیاورد و آن را به گران ترین خودروی جاده ای مرسدس بنز در تاریخ تبدیل کند. مرسدس بنز به‌عنوان یک برند، هرگز از افتخار کردن شجره‌نامه‌های مسابقه‌ای خود دریغ نکرده است.

در آغاز قرن گذشته، مرسدس بنز CLK GTR، یک خودروی لمانز برای جاده را به جهان هدیه داد و اکنون قصد دارد با AMG-One شجره نامه F۱ را به خیابان ها بیاورد. مرسدس AMG-One یا قبلاً به عنوان Project-One شناخته می شد، مدت زیادی است که در حال ساخت است و مرسدس از اعتراف آن هراسی ندارد، همانطور که توسط تیزرهای بی شمار، حضورهای پرمخاطب و تصاویری که در اینترنت گرد و خاک می چرخد، نشان می دهد. برای بیش از ۵ سال AMG One نشان دهنده یک همکاری رویایی بین بخش خودروهای جاده ای و تیم F۱ است که بی سابقه نیست، اما برای اولین بار در تاریخ، این یک خودروی F۱ است که برای خیابان ها اقتباس شده است و نه یک ماشین جاده ای که مقداری از آن را دریافت می کند. تغییرات جزئی توسط مهندسان F۱ برای اهداف بازاریابی.

نتیجه این است که AMG One یک هایپرکار پیچیده با پوسته کربنی است که با استاندارد FIA ۱.۶ تک توربو V-۶ از خودروی F۱ برنده GP در سال ۲۰۱۵، مجهز به یک گیربکس نیمه اتوماتیک هشت سرعته برای فول تجربه ماشین مسابقه ای نوپا این موتور رفتار کمی متفاوت از برنامه F۱ دارد تا در خیابان قابل استفاده تر شود. برای شروع، Project-One دارای یک خط قرمز ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه در مقابل ۱۵۰۰۰ دور موتور F۱ است، اما این موتور برخلاف اتومبیل های F۱ ۴۰۰۰ در دور آرام ۱۲۰۰ دور در دقیقه نیز کار می کند.

توربو با کمک الکتریکی توسط یک موتور الکتریکی تکی که روی میل لنگ قرار می گیرد و دو موتور دیگر روی هر یک از چرخ های جلو قرار می گیرد، نیرو می گیرد. موتورهای مشتق شده از F۱ دارای ۱۶۰ اسب بخار در هر قطعه هستند که در مجموع ۴۸۰ اسب بخار قدرت دارند، که امکان بردار گشتاور بسیار موثر را فراهم می‌کند. دو موتور روی اکسل جلو نیز به AMG One اجازه می دهد تا در حالت EV خالص به عنوان یک دیفرانسیل جلو ۱۵ مایل حرکت کند. حتی فضای داخلی نیز ترکیبی عالی از تجملات مرسدس بنز و ویژگی‌های عجیب و غریب خودروهای مسابقه‌ای با صندلی‌های سطلی روکش چرمی است که روی وان کربنی نصب شده‌اند و فرمانی با پوشش آلکانترا که چرخ نیست و مجموعه‌ای از فرمان به اضافه پدال که به جای حرکت می‌کند.

خود صندلی ها بنابراین این یک ماشین نیست، AMG One به همان اندازه به رانندگی یک ماشین مسابقه واقعی فرمول یک نزدیک است و هزینه این تجربه برنده شدن در گرندپری تنها ۲,۵۰۰,۰۰۰ دلار است. این باعث می‌شود AMG One در مقایسه با خودروی F۱ لوئیس همیلتون بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد که ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار برای شما به ارمغان می‌آورد، اما حتی اگر خمیر را در اختیار داشته باشید، هنوز نمی‌توانید یکی از آن‌ها را به دست آورید زیرا تمام ۲۷۵۵ دستگاهی ساخته شده در حال حاضر خانه پیدا کرده اند.

۳- لایکان Hypersport

قیمت ۳ میلیون ۵۰۰ هزار دلار

Lykan Hypersport اولین خودرویی است که توسط اولین خودروساز خاورمیانه W motors ساخته شده است. Hypersport که توسط Fast and Furious معروف شده است یک هایپرکار با سرعت ۲۱۸ مایل در ساعت با چراغ های جلوی الماسی و قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری است. Lykan Hypersport که توسط اولین خودروساز دبی، W Motors ساخته شده است، نمایانگر کامل دبی بر روی چهار چرخ است. Hypersport یک هایپراسپرت موتور وسط و دو نفره است که با ظاهرش در Fast and Furious ۷ مورد توجه قرار گرفته است. Lykan Hypersport از RUF CTR ۳ به عنوان پایه استفاده می کند و W Motors بدنه کربن سفارشی را طراحی می کند تا هویت منحصر به فرد خود را به آن بدهد. زیر پوست، از موتور ۳.۷ لیتری تخت شش سیلندر پورشه دو توربوی CTR۳ استفاده می کند که ۷۵۰ اسب بخار قدرت مشابه دارد و قدرت به چرخ های عقب ارسال می شود که منجر به شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت آن ۲.۸ ثانیه می شود. و حداکثر سرعت ۲۴۵ مایل در ساعت.

اما نکات جالب چیزهایی هستند که فراتر از مشخصات هستند. برای شروع، چراغ‌های جلو با الماس پوشانده شده‌اند، صندلی‌ها از دوخت طلایی استفاده می‌کنند، و نمایشگر راننده و همچنین Infotainment صفحه‌نمایش‌های سنتی را به نفع نمایشگرهای هولوگرافیک مستقیماً خارج از Star Trek نشان می‌دهند. Lykan Hyersport با لیستی منحصر به فرد مانند این و شاید یکی از ثروتمندترین بازارهای داخلی برای شما هزینه ۳,۴۰۰,۰۰۰ دلاری را برای شما به ارمغان می آورد و آن را به یکی از گران ترین خودروهای تولیدی تبدیل می کند، یعنی اگر بتوانید دست خود را بدست آورید. در یکی از هفت واحد برنامه ریزی شده برای تولید.

۲- بوگاتی دیوو

قیمت ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار

بوگاتی دیوو متمرکز بر پیست به ۴۰ دستگاه محدود خواهد شد و انتظار می‌رود قیمت پایه ۵.۷ میلیون دلاری داشته باشد، اما انتظار می‌رود ارزش واقعی پس از آپشن‌ها و سفارشی‌سازی‌های سفارشی حدود ۸ میلیون دلار باشد. بوگاتی دیوو بر اساس Chiron، همان چیزی است که بوتیک فرانسوی اتومارک آن را «کوچ‌سازی مدرن در بهترین حالت» می‌نامد. و این یک بیانیه توخالی نیست، دیوو اولین تلاش مدرن این برند در زمینه مربیگری است که به ریشه‌های این برند ادای احترام می‌کند که به عنوان یک کوچ‌ساز بوتیک در زمان سلطنت پدر موسس آن، اتوره بوگاتی آغاز شد. بوگاتی دیوو یک Chiron به شدت اصلاح شده است که برای مقابله با روزهای پیست طراحی شده است. Divo حقایق بسیار باورنکردنی را در خود جای داده است. با شروع مکانیکی، تنظیمات پیشرانه از همان موتور ۸.۰ لیتری چهار توربو W-۱۶ تشکیل شده است که به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل شده است و قدرت را به هر چهار چرخ می فرستد و همان ۱۴۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۸۰ پوند را تولید می کند.

اما دیوو به طور قابل توجهی سبک‌تر است، این برای فضای داخلی کاملاً عاری از چرم و فلز است و در جای خود آلکانترا و فیبر کربن برای زیباتر کردن محیط قرار گرفته است. و پوسته فیبر کربن سفارشی ترکیبی از هنر و طراحی آیرودینامیک است که برای بهبود نیروی رو به پایین و هندلینگ محدود طراحی شده است. بال عقب ثابت عظیم همراه با کمک‌های جلویی بازطراحی شده تا ۱.۶ گرم چسبندگی در اطراف پیچ‌ها ایجاد می‌کند و نیروی رو به پایین ۱۹۸ پوند نسبت به Chiron افزایش یافته است. حتی سیستم خنک کننده نیز به میزان قابل توجهی تقویت شده است که می توان با نگاه کردن به نمای جانبی Divo مشاهده کرد. همه این تغییرات منجر به یک هایپرکار می‌شود که ۸ ثانیه سریع‌تر در مسیر تست ناردو نسبت به شیرون بسیار سریع‌تر عمل می‌کند.

۱- رولزرویس Boat Tail

قیمت ۲۸ میلیون دلار

رولزرویس با قیمت ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ دلار، تلاش می کند تا یکی از بهترین نمونه های مربیگری مدرن باشد. Boattail که با نفیس ترین قایق های تفریحی مشابه است، گران ترین خودروی جهان است. این گران ترین ماشین جدید است که با پول می توان خرید. رولزرویس چیزی فراتر از یک خودروساز است. بیش از یک قرن است که نماد ثروت نهایی بوده است و همچنان به برخی از نفیس ترین مشتریان روی این سیاره پاسخ می دهد. اما برخی از مشتریان هستند که نسبت به سایرین خاص تر هستند و برای آن دسته از افراد خوش شانسی که دارای جیب های عمیق و روابط عمیق تر با رولزرویس هستند، از مزایایی برخوردارند که با هیچ خودروساز در این صنعت بی نظیر است.

آخرین فصل در این دودمان Rolls-Royce Boat Tail است که تفسیری دوباره از طرح RR Boat Tail از دهه ۱۹۱۰ است. Boat Tail تنها دومین خودرو در صف مدرن خودروهای یک بار ساخته شده در مارکت خودرو است که به دنبال Sweptail با همه چیز به یک درجه بالا رفته است. Boat Tail به سفارش گروهی متشکل از سه میلیاردر ناشناس که احتمالاً می‌خواستند عشق خود را به قایق‌های J کلاس به خیابان‌ها برسانند، پایه‌های مکانیکی خود را از رولز رویس داون که شامل ۶.۷۵ لیتری توئین توربو V-۱۲ می‌شود قرض گرفته است.

همه چیز به جز عناصر ساختاری مهم از پنجره بیرون زده شده است و در جای خود یک بدنه آلومینیومی کاملاً دست نورد شده است. تمام سطوح از کاپوت چوبی گرفته تا درهای دو لولایی در پشت با دست و با استفاده از عجیب‌ترین مواد ساخته شده است. صحبت از عرشه عقب، پانل های عظیم از کربن ساخته شده اند و به صورت الکترونیکی باز می شوند تا “منطقه میزبانی عقب” را که مطابق با سلیقه مالک است، نشان دهد. با تیمی متشکل از ۲۰ صنعتگر متخصص که به ساخت هر یک از Boat Tail به صورت کامل اختصاص داده شده است، تکمیل هر نمونه چهار سال طول می کشد و با برچسب قیمتی ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ دلاری، نه تنها گران ترین خودروی جدید جهان است، بلکه بهترین نمونه از آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.