رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار می‌کند: امروز ملت ایران از آخرین فتنه فوق پیچیده دشمنانش سربلند بیرون آمده است و دشمن گرفتار خطای محاسباتی شد، فتنه اخیر فرونشانده شد چراکه ملت ایران به بلوغ سیاسی رسیده و به بصیرتی دست یافته است که می تواند همه فتنه ها را به فرصت تبدیل کند.

ملت ایران از فتنه فوق پیچیده دشمن سربلند بیرون آمد/ شور و حال دهه هشتادی‌های مشهد در ۲۲ بهمن 

به گزارش قدس خراسان، عقربه‌های ساعت هنوز به ٩ نرسیده که مردم مشهد خودشان را برای شرکت در راهپیمایی ۴۴سالگی انقلاب اسلامی ایران به میدان ۱۵ خرداد رسانده‌اند.

با وجود سرمای هوا و بارش برف حضور خانوادگی در راهپیمایی بیشتر به چشم می‌آید. مادری کلاه را تا روی گوش‌های فرزند کوچکش پایین می‌کشد و روی آن سربند سبز زنگ جانم فدای رهبر را می بندد. او می‌گوید: امروز با همسر و سه فرزندم در راهپیمایی شرکت کردیم تا هم حضور خانوادگی داشته باشیم و هم اینکه در ذهن بچه‌هایم این روز مهم باشد. اینکه در این سرمای هوا و برف همراه ما باشند انتخاب خودشان بوده و در همراهی با من و پدرشان اعلام حضور کردند.

این بانوی مشهدی ادامه می‌دهد: مردم ما پای این انقلاب هستند و بارها ثابت کرده‌اند اما چیزی که نابخشودنی است خطای مسئولان در مدیریت کشور است که با توجه به امکانات و پیشرفت علم قابل گذشت نیست چون به پای انقلاب و خون شهدا نوشته می شود.

دور میدان بسیج گروه‌های مختلف مردمی در حال تدارک برنامه‌هایی به همین مناسبت هستند و اجرای سرودهای انقلابی شور و نشاط خاصی به میدان بخشیده است.

نوجوانی در گروه سرود می خواند:"آبادی این خونه به دست خودمونه.... کی میگه که یک غریبه برای ما دل می سوزونه"

پرچم‌های بزرگ و کوچک ایران بر دست‌ها می‌چرخد و حرکت جمعیت آرام آرام به سمت حرم مطهر رضوی از خیابان امام رضا(ع) همراه با سردادن شعارهای انقلابی و حماسی آغاز می شود.

مادری مسن که قاب عکس دو شهید در دست دارد همراه با جمعیت به آرامی حرکت می کند و شعار می‌دهد. وقتی از او علت حضور و خواسته اش را می پرسم میگوید: به خاطر شهیدان‌مان آمده‌ام. شرایط الان با سال ۵٧ خیلی فرق دارد و باید از این انقلاب حفاظت کنیم ما مردم با حضورمان می‌توانیم این حمایت را اعلام کنیم و مسئولان با کارهایی که انجام می‌دهند نباید بگذارند مردم از انقلاب رویگردان شوند.

این مادر شهید ادامه می‌دهد: امام از کوخ‌نشینان و طبقه مستضعف همیشه یاد می‌کرد اما الان با این گرانی‌ها طبقه مستضف به فراموشی سپرده شده اند. برادر من بارها به زندان افتاد و شکنجه شد و در واقعه ۱۰ دی حضور داشت و روزی به شهادت رسید که فرزندش به دنیا آمد. همه شهدا اگر رنج کشیدند و رفتند برای این بود تا طبقه مستضف در سایه انقلاب زندگی خوبی داشته باشند اما الان زندگی خیلی سخت است که مسئولان باید فکری کنند.

حضور پرشمار جمعیت در خیابان امام رضا(ع) حرکت در هر مسیر دیگری را سخت کرده است و و مسیر حرکت تداعی گر حرکت متحدانه در جهت انقلاب و آرمان های امام(ره) است.

دو خواهر که با سربند و پرچم جمعیت را مشتاقانه همراهی می کنند، می گویند: اگر ما نسل جوان از این انقلاب حمایت نکنیم چه کسی حمایت می کند؟! کاستی‌ها و کمبودها را قبول داریم اما آنچه مهم است حفظ این خاک است. اگر کمی تاریخ را مطالعه کنیم خواهیم دید فقط در دوران جمهوری اسلامی این آب و خاک از حضور بیگانگان پاک شد و مرزهای های ما حریم این کشور شدند. حضور ما یعنی این حفظ این حریم مهم است و ما پای آن می ایستیم.

گلباران آسمان مشهد توسط هوانیروز نیز و حضور پرشور دهه هشتادب‌ها از جذابیت‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن در مشهد است.

انقلاب اسلامی معادلات جهانی را تغییر داد

مسیر راهپیمایان مشهدی مثل همیشه به حرم مطهر رضوی منتهی می‌شود تا در جوار امام مهربانی‌ها به سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری گوش بسپارند.

امام جمعه موقت تهران در این مراسم با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به قدرت بالنده‌ای تبدیل شده است، به گوشه‌ای از این بالندگی اشاره و عنوان می‌کند: امروز در مرزهای دانش جهانی حرکت می‌کنیم و در زیرساختهای امنیتی از مرحله بازدارندگی گذشته‌ و به مرحله ضربه اول رسیده ایم.

امام جمعه موقت تهران و رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور می‌گوید: انقلاب اسلامی ملت ایران را از بردگی به حریت رساند و این نهضت بزرگ خاری در چشم دشمنان است و با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هر سال این قله رفیع تر و عزتمندتر می شود.

وی در ادامه از تحولات روحی، فرهنگی و ایمانی می‌گوید و خاطرنشان می‌کند: خط اسلام ناب محمدی و علوی باید به عنوان راهبرد اساسی در میان ملت ایران دنبال شود و خون و پوست و استخوان این ملت
با آل پیغمبر متحد باشد تا بتواند زمینه ساز زمینه ظهور امام زمان (عج) شوند، عمق ساختار شخصیتی ملت ایران اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است تا برای روز بزرگ ظهور همه چیز فراهم شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری به سیر تاریخی فتنه و خیانت در اسلام بعد از رحلت پیامبر(ص) می‌پردازد و یادآور می‌شود: وقتی مسلمانان صدر اسلام بعد از بعثت نبوی از صراط مستقیم ولایت علوی و الهی خارج و گرفتار فتنه و خیانت شدند مسیر تاریخ دگرگون شد و حجت‌های الهی برای صیانت از هویت اسلام ناب فداکاری کردند که اوج آن در عاشورا به تصویر کشیده شد، قرآن کریم نیز بشارت داده جماعتی سازمان یافته و دارای هویت توحیدی و ایمانی به میان خواهند آمد و زمینه را برای تحقق وعده الهی و ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم می‌کنند.

مشهد طلایه دار ماموریت آخرالزمان است

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه می‌دهد: پیامبر اکرم(ص) نیز با سلمان این آینده را معرفی کردند و فرمودند هموطنان سلمان کسانی هستند که این کار را به سرانجام خواهند رساند و حالا با انقلاب مسیر دیگری پیش روی تاریخ تعریف شد که باید چشم امید برای آینده به ایران باشد؛ با تدفین پیکر امام رضا(ع) در این خطه ماموریت بزرگ به ایرانیان سپرده شد و مشهد طلایه دار این رخداد عظیم در آخر الزمان است.

وی به جریان تاریخی انقلاب در مشهد اشاره و بیان می‌کند: آغاز جریان انقلاب از مشهد، درخشش مردم این سرزمین در جریان قیام گوهرشاد در برابر بی عفتی و جریان رضاخانی بود، این که مشهد محیط شنیدن صدای آذرخش انقلاب اسلامی یعنی نواب صفوی شد نشان می‌دهد در این منطقه اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است و حرم مطهر به نقش آفرینی ویژه خود می پردازد.

حاجی علی اکبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مسیر تاریخ را تغییر داد و معبری به روی عصر ظهور گشود، می‌گوید: از میانه ظلمات متراکم حاکم بر جهان که از یک سو جریان کمونیسم و از سوی دیگر کاپیتالیسم بود و بشریت را رو به اضمحلال می برد، انقلاب آمد، مسیر را تغییر داد و عصر تازه ای به نام ایمان، قرآن، اسلام و اهل بیت آغاز کرد.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در میان فریاد تکبیر مردم، سخنش را این‌طور ادامه می‌دهد: پس از انقلاب ایران، اینجا دیگر خاورمیانه نیست بلکه منطقه مقاومت اسلامی است و این انقلاب معادلات جهانی را به نفع مومنان و مظلومان تغییر داده است و جریان امپریالیسم آمریکایی در این ۴۴ سال هر روز رو به افول رفته و قدرت پوشالی از دستش خارج می‌شود.

امروز افول جریان آمریکایی بیشتر از هر وقتی قابل درک است و رژیم صهیونیستی نیز در وسط منطقه مقاومت در حال خفه شدن و از همه سو در محاصره نیروهای مومن حزب الله است و از درون در حال فروپاشی است و این موارد از فراز قله ۲۲ بهمن قابل مشاهده است.

حاج علی اکبری با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار می‌کند: امروز ملت ایران از آخرین فتنه فوق پیچیده دشمنانش سربلند بیرون آمده است و دشمن گرفتار خطای محاسباتی شد، فتنه اخیر فرونشانده شد و هویت الهی انقلاب اسلامی از این فتنه به سلامت عبور کرد چراکه ملت ایران به بلوغ سیاسی رسیده و به بصیرتی دست یافته است که می تواند همه فتنه ها را به فرصت تبدیل کند و دشمن نیز دچار افسردگی شده است.

وی در ادامه می‌گوید: ملت ایران به این روشن‌بینی رسیده که هر جا موفقیت حاصل شده نتیجه عمل به تدابیر امام امت بوده است و اگر نقطه ضعف‌هایی در بخش‌های مختلف اقتصاد و فرهنگ وجود دارد به دلیل غفلت از عمل به فرامین و تدابیر امام راحل(ره) و امام حاضر بوده است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بیان می‌کند: ملت ایران خود را صاحب این انقلاب می‌داند و به آن دلبستگی ماموریتی آخرالزمانی دارد و امروز با حضور شورانگیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن به وظیفه خود عمل کرد.

حاج علی اکبری تاکید می‌کند: برای مسیر پیش رو وحدت ملی و اهتمام بر تقویت وفاق ملی، قومی و مذهبی به عنوان خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مورد تاکید باشد و در این زمینه خواص جامعه وظیفه مضاعف دارند.

وی می‌گوید: هم اینک از همه قوای کشور صدای آرمان‌های انقلاب اسلامی به گوش می‌رسد که فرصت مغتنمی است و دشمن را زجر می‌دهد و مطالبه مردم نیز از قوای سه گانه این است که قوی‌تر از همیشه زخم‌ها را ترمیم کنند و مبارزه با فساد را جدی بگیرند و به سیاستهای رهبری در همه بخشها بازگردند و پای خط رهبری بایستند.

راهپیمایان ۲۲ بهمن مشهد بعد از قرائت قطعنامه و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به آیین خاتمه می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.