به گزارش قدس آنلاین، عیسی زارع پور با اشاره به حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پلتفرم های داخلی تاکید کرد: همه همت ما بر این اساس است که از پلتفرمهای داخلی حمایت کنیم تا به بهترین شکل ممکن و کیفیت بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم باشند.
وی با بیان اینکه پلتفرم های داخلی حتی باید با پلتفرم های خارجی رقابت کنند، ادامه داد: در حوزه های دیگر و طی سالهای اخیر به غیر از حوزه پیام رسان های شبکه های اجتماعی، ما سکو و پلتفرمهای بومی خود را داریم و مردم در این بخش سکوهای خارجی را نمیشناسند و این نشان میدهد که ظرفیتهای خوبی در این بخش در داخل کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه پیام رسان های داخلی اعم از روبیکا، بله، ایتا، سروش پلاس، روزانه پذیرای میلیونها نفر از مردم هستند، تاکید کرد: این پلتفرمها آماده پذیرایی از همه مردم هستند، بنابراین ما تمام زیرساختهای لازم را برای این پیام رسان ها فراهم کردهایم.
زارع پور افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در دست انجام است، به اصطلاح آماده سازی«اینترکانکشن»است. در قالب این رویه پیامرسانهای داخلی می توانند بین خودشان پیام رد و بدل کنند. در قالب این رویه کاربر میتواند به پیام رسان مورد دلخواه خود اجازه دهد که از سایر پیام رسان ها برایش پیام ارسال شود، بنابراین این مسئله در دست اقدام است و تا پایان سال انجام می شود.
وزیر ارتباطات فناوری فناوری ارتباطات با اشاره به انتقال کسب و کار های مردمی به پیام رسان های داخلی، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از مردم و کسب و کارهایشان به پیام رسان های داخلی وارد شده اند و از این پیام رسان ها استفاده می کنند.
وی با اشاره به افزایش درآمد شرکت ملی پست برای جابهجایی حجم مرسولات مردم به عنوان یک شاخص قابل اتکا در زمینه رونق کسب و کارها در پیام رسان های داخلی، ادامه داد: به واقع این شاخص نه تنها به حالت قبل برنگشته که افزایش پیدا کرده است.
زارع پور با بیان اینکه ۷۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی کالا محور هستند، بیان کرد: عمده محصولات فروخته شده از طریق شرکت ملی پست ارسال میشود و این شاخص نشان میدهد که کسب و کارهای مردم در پیامرسانهای داخلی رونق داشته است.
نظر شما