مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز با اشاره به افتتاح خط تولید ماده موثره استامینوفن گفت: این نوید را می‌دهیم تا دو سال‌ آینده خط تولید «پارانیترو کلرو بنزن» نیز راه‌اندازی شود؛ هیچ کشوری این زنجیره و خط تولید را به صورت کامل در اختیار ندارد.

خط تولید کامل استامینوفن در شازند افتتاح می‌شود/ خبر خوش برای بیماران دیابتی

سیدمحمدرضا موسوی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو سال قبل در زمان راه‌اندازی خط تولید ماده موثره استامینوفن قول دادیم که ماده پیشتاز آن را نیز که همان پاراآمینوفتل است تولید کنیم و این اتفاق امروز رخ داد.

وی افزود: امروز نیز این نوید را می‌دهیم تا در دو سال‌ آینده خط تولید پارانیترو کلرو بنزن را افتتاح کنیم و این زنجیره ارزش را از نفت تا داروی استامینوفن متصل کنیم.

مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز با بیان اینکه رسالت این مجموعه این است که از خام‌فروشی جلوگیری کنیم اظهار کرد: نباید اجازه دهیم «بنزن» ۰.۸ دلاری ما به کشورهای دیگر صادر و آنجا به مواد ارزش افزوده بالا از جمله «پارانیترو کلرو بنزن» ۳ دلاری و استامینوفن ۱۰ دلاری تبدیل شود.

موسوی بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم از «بنزن» و امثال آن که در پتروشیمی‌های کشور تولید می‌شود مواد موثره و محصول نهایی را تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت کیمیاگران امروز بیان کرد: زمانی که این زنجیره تولید تکمیل شود برای اولین بار در جهان خواهد بود که این اتفاخ رخ خواهد داد؛ هیچ کشوری این زنجیره و خط تولید را به صورت کامل در اختیار ندارد.

موسوی خاطرنشان کرد: این اتفاق به صورت پایلوت در مجموعه انجام می‌شود و محصولات مختلفی دیگری در این زنجیره تولید می‌شود.

وی افزود: داروی «متفورین» نیز برای بیماری قند استفاده می‌شود،‌ این داروی در برندهای بین‌المللی با چندین بار قیمت در داروخانه‌های کشور به فروش می‌رسد؛ در صورتی که اگر با نام جدید آن را بفروشند با یک دهم قیمت می‌توان خریداری کرد؛ امیدواریم در مرحله بعد در نظر داریم که زنجیره تولید این دارو نیز را تکمیل کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کیمیاگران امروز خودکفایی در داروهای مفنامیک اسید، آسپرین و ... را از دیگر برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: این قول را می‌دهیم که در آینده نزدیک کشوری نخواهد بود که در تولید ماده موثره با ایران رقابت کند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.