معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: حوزه داروسازی فرصتی بزرگ برای سرمایه‌گذاری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون علمی رئیس جمهور: حوزه داروسازی فرصتی بزرگ برای سرمایه‌گذاری است

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز پنجشنبه در آیین افتتاح خط تولید مواداولیه داروی استامینوفن در شرکت کیمیاگران امروز شهرک صنعتی شازند، افزود: در همه زنجیره‌های ارزش مزیت وجود نداردزیرا در برخی موارد، دانش، زیرساخت و مواد اولیه در اختیار نیست اما در زنجیره ارزش دارو چه در بخش شیمیایی و چه در بخش زیستی، یکی از بزرگترین فرصت‌های دنیا در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: در این راستا، مواد اولیه، ثروت و سرزمین آماده است و فقط دانش و فناوری نیاز است که در کشور جوانان با استعدادی وجود دارد و در کنار آن، بازار هم فراهم است.

معاون علمی رئیس جمهور ادامه داد: زیرساخت موجود و زنجیره‌های بالادستی در کشور در این بخش فراهم است و باید از این فرصت ویژه برای سرمایه‌گذاری بهره‌گیری فراوان صورت گیرد.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد:کارخانه «کیمیاگران امروز» ۱۰ میلیون دلار ارزش زیرساخت دارد و مدعی است که سالانه ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: صحبت از زنجیره ارزش مانند صحبت از یک درخت است و صنعت نفت مانند این درخت است.

معاون علمی رئیس جمهور افزود: امروز صنایع کشور، درخت‌هایی هستند که دستاورد آنها شکوفه‌های این درختان است و شرکت «کیمیاگران امروز» یک شکوفه است که می‌تواند ثمره و ارزش فراوانی برای جامعه داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: حمایت‌های لازم از سوی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در راستای زنجیره‌های ارزش حوزه دارو وجود دارد.

وی گفت: همچنین تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر پتروشیمی خلیج فارس با ارزش ۲ هزار میلیارد تومان از محل منابع قانون جهش تولید و اعتبار مالیاتی یکی از فرصت‌هایی است تا این مجموعه‌ها توسعه یابد.

معاون علمی رئیس جمهور ادامه داد: پتروشیمی‌ها به جای چانه‌زنی در خصوص پنج درصد ارزش عوارض، گمرک و سایر موارد، باید بدانند که ثروت آینده در صنعت داروسازی است و باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.