معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: طرح کنترل بیولوژیک آفات در یکی از گلخانه های شهرستان خاتم به صورت پایلوت اجرا شد.

طرح کنترل بیولوژیک آفات در خاتم به صورت پایلوت اجرا شد

 حاج حسینی در بازدید از گلخانه های سبزی و صیفی، مزارع کلزا، گندم بذری و فروشگاه های عرضه آفت کش در شهرستان خاتم داشت، اظهار کرد: طرح کنترل بیولوژیک آفات در سطح نیم هکتار از گلخانه های شهرستان خاتم به صورت پایلوت اجرا شده که این امر نقش اساسی در تامین امنیت غذایی شهروندان و توسعه کشاورزی پایدار دارد.

وی، تولید محصول سالم و عاری از سموم را از اهداف مهم جهاد کشاورزی در راستای حفظ سلامت شهروندان عنوان کرد و افزود: توسعه این روش مشکل صادرات محصولات کشاورزی به دلیل وجود باقیمانده سموم را رفع خواهد کرد.

حاج حسینی، شهرستان خاتم را مهمترین قطب تولید گندم استان یزد و از شهرستان های پیشگام در زمینه تولید بذر برشمرد و یادآور شد: ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خاتم زیر کشت گندم شامل ارقام برزگر، طلایی، سیستان، نارین و روشن قرار گرفته است.

گفتنی است؛ در این بازدید مهدی فتحی مدیر جهاد کشاورزی خاتم، معاونت بهبود تولیدات گیاهی، مدیر زراعت و مدیر حفظ نباتات استان حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.