سیداحمد خاتمی با اشاره به ۱۳ توصیه رهبر انقلاب به اعضای دولت چهاردهم، تصریح کرد: موفقیت دولت در سایه عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری است.

خطیب نماز جمعه تهران: موفقیت دولت در سایه عمل به توصیه‌های رهبری است

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران -۱۶ شهریور ۱۴۰۳- که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) به نقل قولی از این امام معصوم پرداخت و تصریح کرد: برنده میدان تاریخ، حسینِ فاطمه است و حسین تا ابدیت برنده میدان خواهد بود.

وی با قرائت آیه ۱۳ سوره یونس و نامه ۵۳ امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه، تاکید کرد: هر کسی که ظلم کند مدعی‌اش خود خداست، قبل از اینکه بندگان خدا شکایت کنند، خداوند به حساب ظالم خواهد رسید. هیچ چیز به اندازه ظلم نعمت را تغییر نمی‌دهد، نعمت را می‌گیرد و عذاب می‌فرستند.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه خداوند آه مظلومان را می‌شنود و در کمین ستمگران است، افزود: روزهایی که در پیش است،‌ ۲ نمونه عینی قصه را به یادمان می‌آورد. تهرانی‌ها ۱۷ شهریور را دیدید. مردم دیدند که جلاد طاغوت چه‌ که با مردم کرد. رژیم سفاک آنچه از دستش برمی‌آمد را انجام داد، اما دیدید که در ۲۲ بهمن گور این رژیم کنده شد.

آیت الله خاتمی گفت: جنایتکاران و خونریزان از بین رفتند اما غربی‌ها به آنها مدال صلح می‌دهند، آن هم به کسانی که تبارشان تبار خونریزی و جنایت است اما سنت خدا همین بوده و همین خواهد بود. در کربلا هم همین شد، یزدیدی نماند، مَروانیان نماندند، بنی‌عباس هم جنایت کرد و نماند، آنچه مهم است این است که این سنت را باور داشته باشیم.

وی با اشاره به سالروز وفات آیت‌الله سیدمحمود طالقانی، تصریح کرد: ایشان رهبری قاطع امام خمینی (ره) را پذیرفته بود و مخالفت با امام خمینی را به معنای مخالفت با اسلام می‌دانست و از موفقیت رهبری ایشان را، اجتهاد به روز می‌دانست و پیوند ایشان با مردم را می‌ستود.

خطیب نماز جمعه تهران به دیدگاه امام خمینی (ره) درباره آیت‌الله طالقانی نیز اشاره کرد و افزود: امام می‌فرمایند «طالقانی هیچگاه در جهاد بزرگ خود سستی و سردی نشان نداد و به منزله حضرت ابوذر بود»، زبان گویای او همچون شمشیر مالک اشتر برنده و کوبنده و بازوی توانای اسلام بود. کسی بود که در راه فکر و عمل در راه مستقیم اسلام بود و انحراف به چپ و راست و تمایل به غرب و شرق نداشت. علت محبوبیت طالقانی نزد مردم، عالم دینی بودن او بود. او مجاهد بزرگوار، عالم هوشیاری بود که از جوانی تا آخرین لحظات زندگی در خدمت اسلام بود و هیچگاه کناره‌گیری نکرد.

آیت الله خاتمی همچنین به سالروز شهادت اسدالله مدنی امام جمعه شهید تبریز و دومین شهید محراب در سال ۱۳۶۰ اشاره و خاطر نشان کرد: امام(ره) او را عالمی عادل و متقی می‌دانست که در علم و عمل شایستگی داشت و معلم اخلاق و معنویات می‌دانست.

موفقیت دولت در سایه عمل به توصیه‌های رهبر انقلاب است

وی با اشاره به ۱۳ توصیه رهبر انقلاب به اعضای هیأت دولت چهاردهم، تصریح کرد: موفقیت دولت در سایه عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: توصیه‌های رهبر انقلاب تحفه کم نظیر برای دولتمردان است؛ توصیه مهم رهبر انقلاب به دولتمردان، پیوست عدالت در متن قوانین است. رهبری فرمودند نه در کاغذ بلکه در عمل عدالت را محقق کنید. فرمودند هر ماده‌ قانونی که فاصله طبقانی را بیشتر می‌کند،‌ حذف کنید.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نظام ما نظامی علوی است، اظهار کرد: در مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید علوی برخورد کنیم. بچه های مردم بچه های ما هستند. اینکه جوانان ما کار ندارند با عدالت در تعارض است.

وی همچنین با اشاره به داغ جانکاه غزه و کشته شدن بیش از ۴۰ هزار کودک، زن و انسان بی‌گناه، گفت: جلادان روزهای سختی در پیش دارند، تظاهرات علیه جلادان صهیونیست گویای آن است که آنها در سراشیبی قرار گرفته‌اند و بشارت این را می‌دهد که رژیم صهیونیستی به طرف نابودی پیش می‌رود.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: انشاءالله رهنمود امام مبنی براینکه اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، تحقق خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.